شناسهٔ خبر: 41785310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر نیرو از جان باختن تعدادی از کارکنان این وزارتخانه بر اثر کرونا خبر داد

وزیر نیرو گفت: مانند سایر بخش‌های خدماتی، تعدادی از همکاران ما در وزارتخانه که در تماس مستقیم با مراجعان بودند، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نیرو گفت: مانند سایر بخش‌های خدماتی، تعدادی از همکاران ما در وزارتخانه که در تماس مستقیم با مراجعان بودند، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

رضا اردکانیان روز سه شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، افزود: در روزهای فروردین حدود ۲۶ هزار نفر همکاران وزارت نیرو در بخش آب و برق به صورت ویژه مشغول فعالیت بودند و به خاطر تماس مستقیم با مراجعان، تعدادی از آنان را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادیم و امیدواریم با مراقبت هایی که مردم انجام می دهند، چنین خسارات هایی کاهش یابد و اوضاع به حالت عادی بازگردد.

وی همچنین به میزان مصرف آب طی ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: درست است که امسال و پارسال از لحاظ تامین آب مشکلی نداشتیم اما ظرفیت تصفیه خانه ها و شبکه های انتقال محدود است.

اردکانیان گفت: شهرهایی داشتیم که نسبت به سال قبل همین موقع، ۴۰ درصد مصرف آب شرب و بهداشتی افزایش یافته و این موجب وقوع مشکللاتی برای مردم این شهرها شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: با این حال تاکنون توانسته ایم آب و برق را تامین کنیم و به امید خداوند بعد از این هم همین گونه خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه در ماه های نخست سال جاری با مشکلاتی در پرداخت حقوق کادر وزارت نیرو مواجه بود، تاکید کرد: دستگاهی هستیم که در بخش برق به صورت صد درصد و در بخش آب به مقدار زیادی متکی به خود و منابع داخلی هستیم.

اردکانیان خاطر نشان کرد: وزارت نیرو هزینه های خود را از دریافت پول آب و برق تامین می کند. در واقع از این طریق برای فعالیت های جاری و اجرای طرح های عمرانی هزینه می کنیم. پس طبیعی است که وقتی چنین تاخیری به وجود بیاید، دچار مشکل می شویم.

وزیر نیرو ادامه داد: اما سعی کرده ایم این مشکل به بخش اجرای طرح های عمرانی منتقل نشود و بیشتر خود پرسنل بودند که یک مقدار دریافتی هایشان کمتر یا با تاخیر مواجه شد. اما خوشبختانه پس از پایان اردیبهشت ماه و شروع فعالیت های مردم، وضع دوباره به شرایط عادی نزدیک شده است.

ایرنا

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما