شناسهٔ خبر: 41785041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نیویورک‌تایمز: همه اعضای کنگره باید تست کرونا بدهند

روزنامه نیویورک تایمز از اعضای کنگره آمریکا خواست به دلیل ابتلای «لوئی گومرت» یکی از نمایندگان به کووید – ۱۹، همه آزمایش کرونا بدهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشته است: درحالی که آزمایش کرونا شماری از اعضای کنگره قبلا مثبت اعلام شده، و تشخیص بیماری در گومرت که توصیه های مرتبط با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به سخره می گرفت، باعث تشویش در کنگره شده است.

نیویورک تایمز در عین حال اقدامات پیشگیرانه بسیاری از قانونگذاران کنگره شامل کاستن از شمار کارکنان دفاتر خود، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را مورد تحسین قرار داد، اما برخی را به دلیل بی اعتنایی به این تهمیدات به دلایل سیاسی، نکوهش کرد و همچنین از کسانی که تصور می کنند ویروس آنها را مبتلا نمی کند، انتقاد کرد.

نیویورک تایمز به طور ویژه «کلی هیگینز» عضو جمهوریخواه کنگره از ایالت لوئیزیانا را هدف قرار داد که مدعی است زدن ماسک، تحقیر فرزندان پروردگار است.

مقام‌های منتخب، مسئولیت خاصی در قبال الگوبرداری از رفتارهای مسئولانه در جریان این بیماری همه گیر دارند و باید تمهیدات محتاطانه بیشتری در پیش گیرند تا به گسترش دهندگان فوق العاده این بیماری تبدیل نشوند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا هر دو پیشنهاد کاخ سفید برای انجام ندادن تست های تشخیص سریع کرونا برای قانونگذاران کرونا را رد کرده اند.

نیویورک تایمز در عین حال تاکید کرد: اعضای کنگره، شخصیت هایی متنفذ هستند و در این برهه بحرانی باید الگو باشند. این افراد با برداشتن گام هایی برای محافظت از خود و کارکنانشان، این پیام را در مورد جدی بودن اوضاع به مردم نگران و سردرگم می رسانند.

در هفته‌های گذشته، در گوشه و کنار آمریکا گروه‌های مخالف ماسک، تجمع‌هایی برگزار و دولت را به نقض آزادی فردی و اجتماعی خود متهم کرده‌اند.

در بسیاری از این تجمعات، حمل پلاکاردهایی دیده می‌شود که روی آنها شعار "بدن من، حق من" نوشته شده است. این شعار در واقع از سوی گروه‌های طرفدار حق سقط جنین استفاده می‌شود، اما این روزها از تجمع طرفداران برداشتن محدودیت‌های مربوط به کووید-19، سر درآورده است.

در این میان، هرچند آمریکا ماه‌هاست که بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان دارد اما رئیس جمهوری این کشور درباره زدن ماسک تردید به خرج داده است.

وی چندی پیش گفته بود که از صدور فرمان ملی برای الزام شهروندان آمریکایی به ماسک زدن و کاهش گسترش ویروس کرونا خودداری می‌کند.

سرانجام دونالد ترامپ تنها اواخر تیرماه هنگام بازدید از بیمارستان نظامی «والتر رید» در حومه واشنگتن برای نخستین بار در اماکن عمومی از ماسک استفاده کرد و دست از لجاجت برداشت.

تاکنون 4 میلیون و 814 هزار و 440 نفر در سراسر آمریکا به کووید – 19 مبتلا شده‌اند. از این تعداد، 158 هزار و 375 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و 2 میلیون و 380 هزار و 561 نفر بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما