شناسهٔ خبر: 41784317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مطالبه فرهنگی رئیس دانشگاه «بزرگمهر قاینات»/ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایجاد شود

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین از دیگر مشکلات حوزه فرهنگی دانشگاه بزرگمهر قاین را نبود دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: در این زمینه پیگیری‌های متعددی در گذشته انجام شده ولی به‌دلیل قوانین و مقررات نمی‌توانیم نهاد مستقل داشته باشیم اما از مسؤول نهاد استان این درخواست را داشته‌ایم و امیدواریم به سرانجام برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین ظهر امروز با ائمه جمعه شهرستان قاینات دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام «علی رحمانی» امام جمعه قاین در این دیدار حسن اعتماد و انتخاب مسؤولین دانشگاه بزرگمهر قاین را تحسین کرد و خطاب به رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین، گفت: از تعامل  و تبادل نظری که با دفتر ائمه جمعه دارید تشکر و قدردانی می‌کنم.

 وی با اشاره به مشکلات موجود در سطح دانشگاه‌ها، بیان داشت: بر مشکلات دانشگاه‌ها واقف هستیم و امیدواریم همه خواسته‌های اسلام در یک دانشگاه اسلامی به منصه ظهور برسد.

حجت‌الاسلام «غلامرضا مرتضایی‌نیا» امام جمعه زیرکوه نیز ضمن تبریک دهه ولایت و امامت با اشاره به حمایت و پشتیبانی ائمه جمعه از دانشگاه‌ها، گفت: عمل به دستورات امام جمعه باید به منصه ظهور برسد.

وی از اعلام آمادگی ائمه جمعه شهرستان مبنی بر تعامل بین حوزه و دانشگاه خبر داد و مطرح کرد: ما این آمادگی را داریم تا با دانشگاه بزرگمهر قاین در حوزه شهرستان زیرکوه در حوزه فرهنگی، اجتماعی شامل کلاس درس اخلاق و تریبیون نماز جمعه و غیره همکاری کنیم.

«احسان شکیب» رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین حضور رؤسای دانشگاه در محضر ائمه جمعه را مایه فخر و مباهات دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم نقطه نظارت و دغدغه‌های ائمه جمعه را بتوانیم عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه بزرگمهر قاین در سال 1384 با نام آموزشکده فنی قاین به‌عنوان یکی از واحدهای اغماری زیر نظر دانشگاه بیرجند تأسیس شد، مطرح کرد: در ابتدا دو کد رشته مکانیک و کامپیوتر در مقطع کاردانی در این دانشگاه اخذ شد.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین با اشاره به اینکه از سال 1388 آموزشکده فنی قاین تبدیل به دانشکده فنی شد و  سه کد رشته مکانیک، عمران و کامپویتر در مقطع کارشناسی اخذ گردید، عنوان کرد: در زمان نمایندگاتن وقت «قربانی و هروی» تلاش بر این بود که این مکان تبدیل به یک واحد مستقل از لحاظ مالی و سازمانی شود.

شکیب ادامه داد: دانشکده فنی قاین با تلاش‌های انجام‌شده در دی‌ماه سال 1392 از دانشگاه بیرجند جدا شد و دو دانشکده علوم انسانی و علوم پایه به این دانشکده فنی اضافه و با سه دانشکده با عنوان دانشگاه بزرگمهر قاینات مستقل شد.

وی اعضای عضو هیأت علمی دانشگاه بزرگمهر قاینات را 29 نفر ذکر کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و 200 دانشجو در رشته‌های کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین با اشاره به اینکه دانشگاه بزرگمهر قاین در هر نیم سال تحصیلی میزبان 50 تا 60 نفر مدرس مدعو است، تصریح کرد: همچنین حدود 50 نفر در بخش‌های مختلف دانشگاه اعم از نیروهای شرکتی، پیمانی و قراردادی مشغول به‌کار هستند.

شکیب با اشاره به مباحث فرهنگی و دغدغه‌های موجود در این زمینه، عنوان کرد: این دانشگاه به‌عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز در کنار تمام نهادهای فرهنگی و انقلابی با ایجاد یک تعامل سازنده نقش خود را در حیطه فرهنگی ایفا می‌کند.

وی مطرح کرد: تلاش می‌کنیم از حضور و پتانسیل ائمه جمعه در مناطق مختلف شهرستان استفاده کنیم و در حل مسائل و معضلات فرهنگی موجود هم از ظرفیت ائمه جمعه شهرستان استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین با تأکید بر اینکه خلأ کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی در مباحث اعتقادی و بنیادی کاملا مشهود است که نیازمند کمک و همراهی حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه است، بیان داشت: در این زمینه باید از حضور تمام نهادهای مرتبط با مسائل اعتقادی استفاده کنیم.

شکیب از دیگر مشکلات حوزه فرهنگی دانشگاه بزرگمهر قاین را نبود دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ذکر کرد و یادآور شد: در این زمینه پیگیری‌های متعددی در گذشته انجام شده ولی به‌دلیل قوانین و مقررات نمی‌توانیم نهاد مستقل داشته باشیم اما از مسؤول نهاد استان این درخواست را داشته‌ایم و امیدواریم به سرانجام برسد.

انتهای پیام/3403/ح

نظر شما