شناسهٔ خبر: 41783498 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حکیم زاده:

انسان برای بهره‌گیری صحیح از کلام وحی نیاز به تعقل و تفکر دارد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از روند برگزاری غیرحضوری و آنلاین سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن،عترت ونماز دانش آموزان که در مشهد مقدس در حال برگزاری است به صورت مجازی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رضوان حکیم زاده در بازدید مجازی از روند برگزاری مرحله نهایی کشوری بخش پژوهشی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) به صورت غیرحضوری و آنلاین در حال برگزاری است گفت: معلمان و مربیان راستین قرآن پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند و برای بهره گیری از قرآن باید از سیره بزرگان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا شرایط خاصی در کشور داریم اما طبق مشاهدات و گزارشات سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و و نماز با شرکت فعال دانش آموزان و فرهنگیان در بخش آوایی و پژوهشی در حال برگزاری است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از همه دعوت می کنم تا تأملی بر جایگاه انسان در هستی داشته باشند زیرا شیوع ویروس کرونا در دنیا نشان داد که قادر متعال خداوند عزوجل است و بشر هر چقدر هم پیشرفت کند بازهم در برابر عظمت و قدرت خداوند عاجز و ناتوان است و اگر بخواهد برای پیروزی بر مشکلات راهی پیدا کند باید به معرفت اصلی و الهی مراجعه کند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: انسان برای بهره گیری صحیح از کلام وحی نیاز به تعقل و تفکر دارد و خداوند متعال آیات متعددی در قرآن کریم بر تفکر و تعقل انسان ها برای درک صحیح آیات الهی تاکید کرده است بنابراین باید این صفات را بیش از پیش در خود تقویت کنیم.

همچنین امروز محمدرضا سیفی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در بازدید مجازی از روند برگزاری مرحله نهایی کشوری بخش پژوهشی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت ونماز دانش آموزان گفت: من به نمایندگی از دانش آموزان عشایری لطف شما را قدردانی می کنم دانش آموزان دوزبانه و مرزنشین نیز این لطف و همت بلند شما را احسنت می گویند.

وی خاطر نشان کرد: سخن گفتن از قرآن در مقابل شما که خودتان دست اندرکاران قرآنی و مجریان فرامین قرآنی هستید سخت است اما شیوع ویروس کرونا در دنیا به همگان ثابت کرد اتفاقات خوب می تواند در بسترهای دیگر اجرا شود.
 

نظر شما