شناسهٔ خبر: 41783404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش قیمت ها بر قطار شهری کرج سایه انداخته است

کرج - ایرنا- رییس کمیسیون شهرسازی ، معماری و بافت های فرسوده شهری شهرداری کرج با اشاره به کندی پیشرفت فیزیکی خط ۲ قطار شهری کرج گفت : افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر روند اجرایی این پروژه سایه انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی شورای شهر کرج ، احدرسولی روز سه شنبه در کارگروه فنی و اجرایی قطار شهری کرج افزود: گرچه افزایش قیمت اجناسی همچون میلگرد و سیمان و نوسانات شدید قیمتی بر پیشرفت فیزیکی مترو سایه افکنده اما باید با جدیت برای تکمیل فاز یک خط ۲ قطار شهری در موعد اعلام شده تلاش کنیم.

وی  اظهار داشت: بخشی از کندی پروژه مربوط به تداخل با احداث لوله انتقال آب از سد طالقان به تهران بود که با انجام مذاکرات لازم و تغییر در خط پروژه، این مانع مرتفع شده و زمینه برای سرعت دهی به انجام کارها فراهم شده است.

رسولی افزود:  یکی از مشکلات  متروی کرج در برهه هایی که برای تکمیل آن تلاش شده، بحث افزایش غیرمنطقی قیمت ها و نرخ ارز بوده است که اکنون بار دیگر درگیر آن شده ایم و افزایش قیمت ها از هیچ منطق و اصولی پیروی نمی کند، لذا نباید اجازه بدهیم که این سناریو ادامه دار شود و به هر قیمت که شده، باید فاز نخست راهرچه سریع تر وارد خط بهره برداری شود.

وی گفت :  مترو گزینه ای سازگار با محیط زیست است که از بار ترافیک و مشکلات شهری می کاهد و به شهروندان اجازه سفرهای ارزان و سریع در مقاصد درون شهری را می دهد، متاسفانه وقفه ایجاد شده در بهره برداری از مترو به عامل نارضایتی شهروندان و مطالبه گری رسانه ها تبدیل شده و نباید اجازه دهیم بار دیگر حرف ما درباره قطار شهری دو تا شود.

رسولی بیان داشت:  اینکه کشور طی ماه های اخیر درگیر کرونا شده، قیمت ها افزایش یافته و برخی موانع اجرایی دیگر گرچه قابل قبول است اما نباید بر عزم و اراده شهردار کرج و مدیران مربوطه بر تکمیل فاز نخست تا پایان سال جاری تاثیر بگذارد، باید همه پای کار بیاییم و با برگزاری مستمر جلسات و انجام آسیب شناسی، موانع را مرتفع کرده و به وعده خود عمل نماییم، مردم دیگر عذر و بهانه ای را نمی پذیرند.

انتظار برای بهره برداری پروژه قطار شهری کرج کاهش یابد 
رییس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: از مدیریت شهری درخواست داریم تا انتظار برای بهره برداری پروژه قطار شهری کرج را طبق برنامه زمان بندی شده مدیریت کند.
 مهدی حاجی قاسمی در نشست کارگروه فاز یک قطارشهری کرج ، اظهار داشت: طبق برنامه‌ ریزی زمان بندی شده در خصوص اجرای پروژه قطار شهری و پیشرفت آن در طی چندماه گذشته طی ادعای پیمانکار و مشاور پروژه  آغاز فاز عملیاتی این پروژه با شروع ویروس منحوس کرونا و تورم نرخ ارز به نظر می رسد از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست.
دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: مدیریت شهری کرج بایستی خیلی جدی تر به موضوعات فنی پروژه که قول دادند اهتمام ورزد.
حاجی قاسمی افزود: انتظار می رود کار اتمام خط یک پروژه قطارشهری هر چه سریعتر انجام و شهردار کرج کمتر از جلسات که به عکس و فیلم می پردازد به اصل موضوع که افتتاح آن در زمان تعیین شده است بپردازد.
رییس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج  بیان داشت: چند سالی است که این مسئله دغدغه مسئولان شده و برای رسیدگی به وضعیت این پروژ مهم  و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زیادی انجام‌شده است.
وی، مترو را کلید حل معضل ترافیک عنوان کرد و افزود: در حمل و نقل عمومی باید به سمت وسایلی برویم که بیش ترین حجم و کم ترین هزینه و زمان را برای ما فراهم کند که در این راستا مترو اقتصادی ترین، بهترین و ایمن ترین وسیله حمل و نقل عمومی است.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۸۵ آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این پروژه حفاری شده است.

قرار است امسال ۶ کیلومتر ازاین خط بهره برداری شود.

نظر شما