شناسهٔ خبر: 41783392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در اردبیل شتاب می‌گیرد

 اردبیل - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در این استان شتاب می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، شهامت هدایت روز سه‌شنبه به خبرنگاران افزود: جذب اعتبارات برای پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی در اولویت است و امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی استان اختصاص یافته است، طوری‌که سال گذشته هم ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبخیزداری استان جذب شد.

او اظهارداشت: برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان گرمی هم اعتبار ۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال آن از سوی بنیاد برکت و ۲۰ میلیارد ریال دیگر از سوی صندوق توسعه ملی جذب شده است.

وی افزود: اولویت این اداره کل جلوگیری از سیل ، جلوگیری از فرسایش خاک ، جمع‌آوری رسوبات ، افزایش ذخیره آب و نفوذپذیری آب به سفره‌های زیرزمینی است و در این زمینه طرح‌های مختلفی اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به احیا و توسعه جنگل‌ها گفت: برای توسعه جنگل‌ها و احیای آنها فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده که از جمله آن کاشت نهال و درخت در مکان‌های  مختلف است.

وی بیان کرد: با توجه به مرزی بودن این استان در معرض قاچاق چوپ قرار دارد و در همین راستا پاسگاه‌های استان به صورت شبانه‌روزی برای جلوگیری از قاچاق چوب تلاش می‌کنند.

هدایت با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی هر روز نظارت همه‌جانبه‌ای به جنگل و مراتع دارد، افزود: استقرار نیروهای یگان حفاظت سبب شده تا میزان آتش‌سوزی جنگل کاهش یابد.

هدایت گفت: تثبیت ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار است که بیش از ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در بخش تثبیت مالکیت دولت و اخذ سند تا به حال حدود ۷۰۰ هزار هکتار کاداستر اراضی در استان انجام گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طبیعت‌دوستان و مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق درختان جنگل، تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی ، آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گزارش‌های خود را به صورت ۲۴ ساعته به شماره تلفن ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

نظر شما