شناسهٔ خبر: 41783256 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جهان با "فاجعه نسلی" در حوزه آموزش روبروست

نسرین صادقی

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که جهان با "فاجعه نسلی" در حوزه آموزش و تحصیل روبروست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل امروز (سه شنبه) هشدار داد که جهان با "فاجعه نسلی" روبروست زیرا مدارس در بحبوحه همه گیری کروناویروس تعطیل شده‌اند و ضرورت دارد با مهار انتقال بیماری کووید-۱۹ شرایط حضور دانش آموزان در مدارس و موسسات آموزشی در محیطی ایمن در اولویت قرار گیرد.

دبیر کل سازمان ملل در پیامی ویدئویی گفت: همه گیری بیماری کووید-۱۹ به گسترده ترین اختلال در سیستم آموزشی و تحصیلی تا کنون منجر شده است. به رغم تداوم آموزشها و ارائه دروس از طریق تلویزیون، رادیو و به صورت آنلاین و همچنین با تلاش معلمان و والدین، تعداد بسیاری از دانش آموزان از یادگیری محروم هستند.

در اواسط ماه جولای، مدارس در بیش از ۱۶۰ کشور جهان تعطیل بود که آینده بیش از یک میلیارد دانش آموز را تحت تاثیر قرار داد. حداقل ۴۰ میلیون دانش آموز در جهان در سال حیاتی پیش از مدرسه از تحصیل بازمانده اند.

همچنین به گفته وی، افرادی با معلولیت، گروه های اقلیت و پناهندگان و افرادی که در مناطق دورافتاده سکونت دارند در معرض بیشترین خطر ناشی از محرومیت تحصیلی قرار دارند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دبیر کل سازمان ملل افزود: پیش از همه گیری بیماری کووید-۱۹ با بحران آموزش و یادگیری مواجه بودیم. اکنون با فاجعه نسلی روبرو هستیم که می تواند استعدادهای بالقوه بشر را هدر داده، موجب افت پیشرفت های بدست آمده شود و نابرابری ها را تشدید کند.

انتهای پیام

نظر شما