شناسهٔ خبر: 41783099 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهکارهایی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات

اگر می‌خواهید از میوه‌هایی مانند بلوبری استفاده کنید پیش از خوردن آن‌ها را بشورید و در هنگام نگهداری در یخچال از شستن آن‌ها خودداری کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از میوه‌ها و سبزیجات گازی به نام اتیلن تولید می‌کنند که می‌تواند میوه‌های حساس به اتیلن را خراب کند، بنابراین باید غذا‌ها و میوه‌های حساس را از میوه و سبزیجات تولید کننده اتیلن جدا کنید. موز، هلو و گوجه از جمله مواد غذایی هستند که باید از میوه‌هایی مانند هویج، بروکلی، سیب و هندوانه جدا نگهداری شوند.

سیب زمینی، پیاز و گوجه‌ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و آن‌ها را داخل یخچال قرار ندهید چرا که سرما می‌تواند آن‌ها را خراب کند.

پس از آن که پوست میوه‌هایی از جمله هلو و انبه و آووکادو و موز را جدا کردید و یا آن‌ها را قطعه قطعه کردید آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید تا کمتر خراب شوند.

بیشتربخوانید

سالاد‌ها و مرکبات را چطور تازه نگاه داریم؟
سالاد را در کیسه‌ای با اندکی هوا قرار دهید. میوه‌هایی مانند لیمو و پرتقال را می‌توانید یک هفته تا ۱۰ روز در جای خنک و تاریک نگهداری کنید بنابراین باید توجه کنید که نور خورشید نور مستقیم خورشید به آن‌ها نخورد. همچنین میتوانید این میوه‌ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، اما توجه کنید که چندین سوراخ هوا به این کیسه پلاستیکی در آن ایجاد نمایید.

برای تازه نگه داشتن کرفس آن را در یک فویل آلومینیومی بپیچید و در یخچال قرار دهید.

راه تازه ماندن هویج و بروکلی
میوه‌هایی مانند هویج و بروکلی از زمانی که چیده می‌شوند شروع به فرایند فاسد شدن می‌کنند بنابراین تلاش کنید که آن‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی جداگانه قرار دهید تا در صورت خراب شدن دیگر میوه‌ها و سبزیجات شما را خراب نکنند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که خیس بودن آن‌ها سرعت فاسد شدن شان را بیشتر خواهد کرد.

اگر می‌خواهید از میوه‌هایی مانند بلوبری استفاده کنید پیش از خوردن آن‌ها را بشورید و در هنگام نگهداری و گذاشتن در یخچال از شستن آن‌ها خودداری کنید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

نظر شما