شناسهٔ خبر: 41782876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دومین آزمایشگاه تخصصی "کرونا" استان بوشهر در هفته دولت افتتاح می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: دومین آزمایشگاه تخصصی "کرونا" استان با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی احمدی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل در سال 1359 اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بوشهر در سال 1396 راه‌اندازی شد و فعالیت خود را در زمینه برنامه‌های علمی، آموزشی، اشتغال‌زایی و پژوهشی آغاز کرد.

وی، ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در رسیدن به فناورهای نوین را از اهداف این نهاد دانست و بیان کرد: در راستای درمان بیماری‌ها ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف اقدامات مهمی انجام و در این راستا بانک خون بند ناف استان راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از 1200 سلول بنیادین خون بندناف در بانک خون بوشهر ذخیره سازی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده  خبر داد و خاطر نشان کرد: این سند که  در بررسی وضعیت موجود زنان و خانواده در سطح استان، اولویت بندی برنامه‌های زنان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست و سلامت  تدوین شده از آن رونمایی شده است.

احمدی‌زاده با اشاره به تدوین سند توسعه فرهنگی اجتماعی گفت: این سند با برش  شهرستانی برای 10 شهرستان استان بوشهر تدوین شد.

وی، با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در مقابله با کرونا تصریح کرد:  با شیوع این بیماری جهاد دانشگاهی بوشهر در راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک اقدامات مهمی انجام داد و 220 هزار ماسک سه لایه تولید و میان مردم به صورت رایگان توزیع کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از راه‌اندازی آزمایشگاه کووید 19 خبر داد و خاطرنشان کرد: دومین آزمایشگاه کووید 19 بوشهر با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: این آزمایشگاه که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاسیس شده قادر است روزانه 200 تست کرونا را انجام دهد که با صدور مجوزهای لازم در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

احمدی‌زاده افزود: ساختمان و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص آن تامین شده که با افتتاح آن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی استان بوشهر با سایر دستگاه‌ها، برگزاری آزمون استخدامی  ادارات، امضای تفاهم نامه مشترک توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و اجرای طرح‌های اشتغال زایی را از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی دانست و خاطر نشان کرد: طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس به عنوان یکی از طرح‌های فناورانه ملی در دستور کار جهاد دانشگاهی استان بوشهر قرار دارد که هفته دولت امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/190/س

نظر شما