شناسهٔ خبر: 41782827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از ابتدای سال‌‍جاری تاکنون رقم خورد؛

اضافه شدن ۲۰ واحد نمایشگاهی عرضه‌کننده مبلمان منبت در ملایر

مهناز روزبهانی

فرماندار ویژه ملایر گفت: به دنبال ثبت جهانی منبت مبلمان ملایر در ‏شورای جهانی صنایع دستی، شاهد تحول مهمی در این حوزه بوده ایم و بنا به ‏گزارشی که فعالان این حوزه، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ واحد ‏نمایشگاهی به مجموع عرضه کنندگان مبلمان منبت شهرستان اضافه شده است.‏

صاحب‌خبر -

قدرت الله ولدی ظهر سه شنبه ۱۴ مردادماه در آئین افتتاح دو واحد نمایشگاهی مبلمان منبت در شهرستان ملایر، افزود: این امر بیانگر جذابیت ملایر برای سرمایه گذاران و حمایتی است که از بخش خصوصی در این شهرستان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت نخست شهرستان در حوزه اقتصاد تحقق جهش تولید و تأمین معیشت و اشتغال مردم است، افتتاح همزمان این دو واحد نمایشگاهی منبت مبلمان را در راستای تحقیق شعار «جهش تولید» در شهرستان ملایر عنوان کرد.

ولدی با اشاره به بیش از ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح این دو واحد نمایشگاهی و ایجاد اشتغال برای ۴۵ نفر، به توانمندی های بخش خصوصی شهرستان ملایر اشاره کرد.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت های مدیریت ارشد شهرستان در راستای حمایت از این صنعت تأمین چوب ارزان و با کیفیت است همچنین ضمن پیگیری تسهیل در واردات چوب و رفع مسئله عوارض گمرکی برای واردکنندگان مواد اولیه و صادرکنندگان مبلمان منبت شهرستان، کار بر روی استانداردسازی، برندسازی و تولید چوب مورد نیاز این صنعت در شهرستان نیز ادامه دارد.

فرماندار ملایر با اشاره به طرح های تحقیقاتی مرکز پیشرفته مبل منبت دانشگاه ملایر، افزود: هم اکنون کار بر روی شناسایی و پرورش گونه های جدید درختی برای تأمین مواد اولیه این صنعت در حال انجام است و موضوع پرورش درخت و اجرای جنگل های مصنوعی در سطح شهرستان در حال پیگیری است.

ولدی با اشاره به توزیع رایگان بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در بین مردم شریف شهرستان در سال گذشته، گفت: امسال نیز برنامه ریزی شده تا در موعد مناسب و همزمان با هفته درختکاری، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال آماده کاشت شود و به نحو مقتضی در اختیار کشاورزان و مردم قرار گیرد تا ضمن ارتقای استانداردهای زیست محیطی شهرستان، در حوزه تأمین چوب مورد نیاز این صنعت به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام

نظر شما