شناسهٔ خبر: 41782489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش نخواهیم داد

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و قانون شکنان نخواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی در جلسه ستاد مقابله با جرایم خاص، ضمن تبریک عید قربان و عید سعید غدیرخم دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و اظهار کرد: امنیت، استقلال و اقتدار ایران اسلامی ثمره جانفشانی ها و ایثارگری‌ها و مرهون خون شهداست، بنابراین وظیفه همه مسئولان است تا برای پاسداشت آن همت مضاعف داشته باشند.

مقابله جدی با هر گونه مظاهر نا امنی در استان

وی افزود: بی گمان دستگاه قضائی استان مصمم‌تر از قبل در همکاری و هماهنگی با مجموعه‌های نظامی و انتظامی، اجازه هیچ‌گونه عرض اندام به اخلالگران نظم و امنیت و اراذل و اوباش نخواهد داد و با مظاهر هر گونه نا امنی به شدت و قاطعانه برخورد می‌نماید.

تأمین و حفظ امنیت از مطالبه‌های اساسی مردم است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه تولید، تأمین و حفظ امنیت یکی از مطالبه‌های اصلی مردم است افزود: همه مسئولین وظیفه دارند تا در راستای مطالبات به حق مردم و توسعه امنیت پایدار در استان بیش از بیش و جهاد گونه تلاش نمایند.

عتباتی با تشریح راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در برخورد با اراذل و اوباش تاکید کرد: اقدام سریع و به موقع مجموعه قضائی و انتظامی به ویژه حضور به موقع پلیس در محل موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات بعدی خواهد بود.

وی از تشکیل نیروهای واکنش سریع به تحرکات اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی خبر داد و اظهار کرد: هرچند یکی از رویکردهای اصلی مجموعه قضائی و انتظامی اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه از وقوع جرم است، ولی چنانچه عده‌ای با اصرار به ارتکاب عمل مجرمانه سعی در اخلال نظم و امنیت جامعه داشته باشند دستگاه قضائی و مجموعه انتظامی برخوردهای قاطع کیفری با اینگونه افراد خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم اخلال در نظم و امنیت خبر داد و افزود: به پرونده‌های مربوط به اینگونه جرایم به صورت ویژه، سریع و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان شناسایی، رصد، بروزرسانی بانک اطلاعات مجرمین و شناسایی نواحی جرم خیز را از عوامل مؤثر در مقابله با تحرکات اراذل و اوباش ذکر کرد که در دستور کار مراجع قضائی انتظامی قرار گرفته است.

تبعید در کنار مجازات حبس در انتظار اراذل و اوباش

عتباتی با اشاره به جایگاه والای شهر حسینی و ولایی اردبیل، به کسانی که سعی در اخلال نظم و امنیت و قصد اوباشگری دارند هشدار داد: دستگاه قضائی استان اجازه هیچ‌گونه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهد داد و مسلماً علاوه بر تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خواهد بود.

وی از عموم شهروندان خواست تا در راستای حفظ امنیت و آرامش، هرگونه تحرکات، اقدامات و فعالیت‌های شرورانه اراذل و اوباش را با مستند سازی اقدامات مجرمانه آنان با تهیه فیلم و تصویر کمک حال مراجع قضائی و پلیس باشند. بدیهی است مراجع قضائی نیز مسلماً بدون افشای هویت گزارش دهندگان، برخوردهای قاطع و بازدارنده را با مجرمین خواهد داشت.

سردار حسینی فرمانده انتظامی استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تأمین امنیت و حفظ آن یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه‌های نظامی، انتظامی و قضائی است گفت: خوشبختانه و در سایه همکاری‌های صورت گرفته استان اردبیل جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از دستورات قاطع قضائی در برخورد با هرگونه ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنی ها گفت: مسلماً دستورات قاطع قضائی پشتوانه بسیار محکم و دلگرمی برای انجام مأموریت‌های محوله ی نیروهای نظامی و انتظامی است.

طباطبایی دادستان مرکز استان نیز وجود پلیس مقتدر را یکی از عوامل اصلی در تولید و تأمین امنیت شهروندان عنوان کرد و گفت: دستگاه قضائی همواره از اقدامات قانونی نیروهای نظامی و امنیتی در راستای حفظ آرامش شهروندان حمایت می‌نماید.

وی افزود: حضور قدرتمند و قانون‌مدار پلیس در میادین، محلات شهر و محل ارتکاب جرایم از دیگر عوامل مؤثر در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌ها است.

نظر شما