شناسهٔ خبر: 41782461 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افزایش تردد‌ها در جاده‌های کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تردد در جاده‌های کشور ۵۶ درصد، افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار هادیانفر در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۹افزود: متاسفانه ۷۰ درصد از تردد‌ها در جاده‌های شمالی کشور است و هر چه به روز‌های پایانی هفته نزدیک می‌شویم میزان تردد‌ها در جاده‌های شمالی افزایش می‌یابد.

اجرای طرح تقسیط جرایم بالای یک میلیون تومان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزارخودرو بالای یک میلیون تومان جریمه دارند.

سردار هادیانفر در ادامه نشست خبری با بیان اینکه بر اعمال قانون توام با ادب و اخلاق تاکید ویژه‌ای داریم، ادامه داد: از طرفی بنا داریم و ابلاغ کرده ایم خودرو‌هایی را که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند، توقیف و به پارکینگ منتقل نمی‌کنیم بلکه همزمان با دهه ولایت طرح تقسیط جرایم بالای یک میلیون تومان را برای خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی اجرایی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته به همکارانم در سراسر کشور توصیه و ابلاغ کرده ام که در صورت دیدن وسیله نقلیه‌ای با جریمه بالای یک میلیون تومان با خانواده به هیچ وجه خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل نشود و در صورتی که خودرویی هم تخلفی را صورت داد توقیف خودرو به صورت "ساعتی" باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۳ میلیون خودروی در حال تردد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه، بالای یک میلیون تومان جریمه دارند، بیان کرد: هفته گذشته برای مالکان همه خودرو‌های دارای این مقدار جریمه پیامک ارسال کردیم و توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ یا دفاتر پلیس +۱۰ برای دیون خود اقدام کنند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۱۴ درصد قبض‌های (جریمه) ما دستی است، افزود: بخش اعظمی از اعمال قانون با دست افزار‌ها صورت می‌گیرد و با توسعه این دست افزارها، به زودی قبوض دستی نیز برچیده می‌شود.

وی در توصیه به رانندگان برای پرداخت جریمه عنوان کرد: راننده عزیزی که به دلیل تخلف، اعمال قانون می‌شود، بلافاصله قبض جریمه را پرداخت نکند در واقع توصیه بنده این است که ابتدا پیامک به شما ارسال شود و سپس بر مبنای پیامک دریافتی و شناسه جریمه پرداخت کنید.

صدور بیش از ۲۱۰ هزار و ۳۰۱ جلد انواع گواهینامه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: امسال بیش از ۲۱۰ هزار و ۳۰۱ جلد انواع گواهینامه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۸ درصدی یافته است.

سردار هادیانفر در نشست خبری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اوایل سال جاری آموزشگاه‌های رانندگی به مدت ۴۰ روز تعطیل بودند و با تشدید موج شیوع این ویروس؛ آغاز به کار و فعالیت آموزشگاه‌ها و برگزاری برخی از آزمون‌های جمعی نیز منتفی شد و مردم نیز مراعات کردند و تقاضا برای صدور گواهینامه کاهش یافت.

وی یادآور شد: در چهار ماهه سال جاری ۱۵۱ هزار و ۶۷۸ نفر به ۴۰ میلیون دارنده گواهینامه کشور اضافه شدند که ضمن تبریک به این افراد بار دیگر اعلام می‌کنم که تا یک سال مجاز به رانندگی در جاده‌های کشور نیستند و در صورت مشاهده تخلف با آنان برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه درباره فرآیند اعمال قانون و تخلفات توضیح داد: ۱۳ هزار نفر از افسران ما " اختیار نویس" هستند که در سراسر کشور به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند و بنا به تاکید فرمانده ناجا با توجه به شرایط کشور به همه نیرو‌ها ابلاغ کرده ایم که در اعمال قانون عجله و شتاب نکنند و در صورت مشاهده تخلفات حاشیه‌ای حتما از فرآیند "تذکر " و "توصیه " عبور کنند.

وی افزود: به همکارانمان در سراسر کشور توصیه و تاکید کرده ایم از جریمه کردن افراد در حاشیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با وجود تخلفات حاشیه‌ای دوری و به تذکر و توصیه بسنده کنند، البته این موضوع مربوط به تخلفات حادثه ساز نمی‌شود.

سردار هادیانفر با بیان اینکه یکی از ابلاغیه‌های این پلیس به نیرو‌ها در سراسر کشور این است که توقیف وسیله نقلیه و انتقال به پارکینگ را به حداقل رسانند، خاطرنشان کرد: حتی اگر خودرویی زیر تابلو توقف ممنوع، متوقف شده بود توصیه کرده ایم که خودرو به پارکینگ منتقل نشود بلکه موضوع به اعمال قانون و جریمه ختم شود.

۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت سالانه پلیس راهور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: سال گذشته نیروی انتظامی بیش از ۷۰ میلیون خدمت در بخش‌های مختلف به هموطنان ارائه داد که بیش از ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت فقط مربوط به راهور بوده است.

سردار هادیانفر افزود: پلیس راهور کشور ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی و هزار و ترافیک ۴۷ شهر را مدیریت ترافیک می‌کند.

وی گفت: توسعه انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات، ارائه خدمات مطلوب و توسعه هوشمند سازی و تسریع در خدمات از اهداف ناجاست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: بخش کاهش سوانح و حوادث جزو دغدغه‌های مسئولان نظام است که دستگاه‌های مختلف باید هماهنگی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند، اما بیشترین اقدامات مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی است.

سردار هادیانفر گفت: بعد از دو سال یعنی سال‌های ۹۶ و ۹۷ که شاهد افزایش تصادفات بودیم، اما خوشبختانه در سال ۹۸ با پیگیری‌های انجام شده باز هم شاهد کاهش تصادفات هستیم.

وی افزود: تصادفات به غیر از خسارت‌های مادی به اجتماع و زندگی مردم نیز خسارت وارد می‌کند به نحوی که خسارت تحمیل شده هر نفر کشته معادل ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که به کشور وارد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: نقش دستگاه‌ها در کاهش تصادفات بایستی مشخص شود، زیرا سهم ما در این خصوص ۱۸ درصد نسبت به سایر دستگاه هاست و بقیه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه، وزارت بهداشت، شهرداری‌ها، هلال احمر، اورژانس و صدا و سیما هر کدام نقش قابل توجهی در این موضوع دارند.

سردار هادیانفر افزود: خوشبختانه در بخش تصادفات در چهار ماه سال ۹۹ همین روند کاهشی را شاهدیم که امیدواریم در ادامه سال هم این موضوع ادامه پیدا کند.

وی گفت: در خصوص همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها از رئیس جمهور درخواست کردیم که کمیسیون ایمنی راه به ریاست خود ایشان برگزار شود و در طرح نجات که در حوزه تصادفات ارائه خواهد شد، مسئولیت هر دستگاه مشخص تا بتوانیم گام‌های موثری را در حوزه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات برداریم.

نظر شما