شناسهٔ خبر: 41781939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعب ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی در اردبیل تشکیل شد

اردبیل - ایرنا - رییس کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم اخلال در نظم و امنیت در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مبارزه با جرایم خاص با محوریت مقابله با تحرکات اراذل و اوباش اظهارداشت: به پرونده‌های مربوط با اینگونه جرایم به صورت ویژه، سریع و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

وی شناسایی، رصد، بروزرسانی بانک اطلاعات مجرمین و شناسایی نواحی جرم‌خیز را از عوامل موثر در مقابله با تحرکات اراذل و اوباش ذکر کرد که در دستور کار مراجع قضایی انتظامی قرار گرفته است.

او گفت: دستگاه قضایی استان مصمم‌تر از قبل در همکاری و هماهنگی با مجموعه‌های نظامی و انتظامی، اجازه عرض اندام به اخلالگران نظم و امنیت و اراذل و اوباش نداده و با مظاهر هر گونه ناامنی به شدت و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه تولید، تامین و حفظ امنیت یکی از مطالبه‌های اصلی مردم است، افزود: همه مسوولان وظیفه دارند تا در راستای مطالبات به حق مردم و توسعه امنیت پایدار در استان بیش از بیش و جهادگونه تلاش کنند.

وی همچنین از تشکیل نیروهای واکنش سریع به تحرکات اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی خبر داد.

عتباتی اظهارداشت: هرچند یکی از رویکردهای اصلی مجموعه قضایی و انتظامی اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه از وقوع جرم است، ولی چنانچه عده ای با اصرار به ارتکاب عمل مجرمانه سعی در اخلال نظم و امنیت جامعه داشته باشند دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی برخوردهای قاطع کیفری با اینگونه افراد خواهد داشت.

عتباتی با اشاره به جایگاه والای شهر حسینی و ولایی اردبیل، به کسانی که سعی در اخلال نظم و امنیت و قصد اوباش‌گری دارند هشدار داد و گفت: دستگاه قضایی استان اجازه هیچگونه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهد داد و علاوه بر تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خواهد بود.

وی از عموم شهروندان خواست تا در راستای حفظ امنیت و آرامش، هرگونه تحرکات، اقدامات و فعالیت‌های شرورانه اراذل و اوباش را با مستندسازی اقدامات مجرمانه آنان با تهیه فیلم و تصویر کمک حال مراجع قضایی و پلیس باشند.

 سردار هوشنگ حسینی ، فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به این که تامین امنیت و حفظ آن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه‌های نظامی، انتظامی و قضایی است، گفت: در سایه همکاری صورت گرفته اردبیل جزو استان‌های امن کشور است.

وی با قدردانی از دستورات قاطع قضایی در برخورد با هرگونه ناهنجاری و قانون‌شکنی اظهارداشت: دستورات قاطع قضایی پشتوانه بسیار محکم و دلگرمی برای انجام ماموریت‌های محوله نیروهای نظامی و انتظامی است.

نظر شما