شناسهٔ خبر: 41780014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

ارتش عراق مواضع تروریست‌های داعش را در سامرا هدف قرار داد

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد جنگنده‌های ارتش مواضع تروریست‌های داعش را در سامرا هدف حمله هوایی قرار دادند.

صاحب‌خبر -
ارتش عراق مواضع تروریست‌های داعش را در سامرا هدف قرار دادشهدای ایران؛ به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، فرماندهی عملیات مشترک عراق از هدف قرار گرفته شدن مواضع تروریست‌های داعش در شهر سامرا در استان صلاح الدین خبر داد.

این فرماندهی امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش حملاتی هوایی علیه مواضع تروریست‌های داعش در استان صلاح الدین داشتند و انبار‌های تسلیحاتی داعش را در سامرا منهدم کردند.

به گفته فرماندهی عملیات مشترک، در این حملات هوایی همچنین دو قایق متعلق به تروریست‌ها منهدم شد.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های پلیس فدرال نیز دو انبار تسلیحاتی داعش را در استان کرکوک کشف و منهدم کردند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز یک‌شنبه اعلام کرد تروریست‌های داعش به دنبال سوء استفاده از افزایش دمای هوا در این کشور و شیوع ویروس کرونا برای انجام عملیات تروریستی به ویژه در مناطق بیابانی هستند، لذا این فرماندهی راهبرد امنیتی جدید متناسب با شرایط موجود در پیش گرفته است.

او افزود: گروهک‌های تروریستی داعش گمان می‌کنند با انجام عملیات تروریستی می‌توانند بقای خود را تضمین و بر وضع امنیتی کشور تاثیر بگذارند.

الخفاجی تاکید کرد: نیرو‌های عراقی راهبرد امنیتی جدیدی را که بر اساس داده‌های اطلاعاتی جمع آوری و تنظیم شده از سوی نیرو‌های دستگاه اطلاعات است، برای پیگرد عناصر داعش استفاده خواهند کرد.

«علی الحسینی» مسئول محور شمالی الحشدالشعبی، نیز اعلام کرد که در استان‌های کرکوک، دیاله و صلاح الدین دیگر اثری از تروریست‌های داعش نیست و در عملیات ابطال العراق عناصر بسیار اندک باقی مانده که تحت پیگرد هستند و خود را در مناطق دور دست و صعب العبور مخفی کرده‌اند، هدف قرار گرفته خواهند شد.

او افزود: تقریبا از دو سال گذشته تاکنون تمامی سرکرده‌ها و عناصر خارجی گروه تروریستی داعش در این سه استان حضور ندارند و حملات الحشد الشعبی ضربات سهمگینی بر آنان وارد کرد و شماری از این سرکرده‌ها دستگیر شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما