شناسهٔ خبر: 41779840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بانک‌های کره جنوبی تحت تأثیر فشار آمریکا از مسئولیت خود سر باز می‌زنند

سید حبیب الله وکیل زاده

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بانک‌های کره‌ای در تعاملات اقتصادی بین‌المللی باید نسبت به آزادسازی پولِ بلوکه شده ایران اقدام کنند، اما تحت تأثیر فشار ایالات‌متحده آمریکا از انجام مسئولیت‌های خود سر باز زده‌اند.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بلوکه شدن پول ایران در کره جنوبی توسط دولت این کشور، اظهار کرد: موضوع پولِ ایران که در کره جنوبی بلوکه شده و در بانک‌های این کشور مانده و رهاسازی نمی‌شود مربوط به معاملات ایران در چند ماه گذشته است که این مبالغ عمدتاً مربوط به فروش نفت ایران است. قاعدتاً بانک‌های کره‌ای در تعاملات اقتصادی بین‌المللی باید نسبت به آزادسازی آن اقدام کنند، اما تحت تأثیر فشار ایالات‌متحده آمریکا از انجام مسئولیت‌های خود سر باز زده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل در مجلس شورای اسلامی تذکری شفاهی به رئیس‌جمهوری داده‌ایم که امیدوارم ایشان شخصاً ورود کنند و در مذاکرات سطح بالای دو کشور نهایتاً دولت کره جنوبی به تعهدات خود و مسئولیتی که در قبال تجارت با ایران دارد عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مبلغِ بلوکه شده ایران توسط دولتِ کره جنوبی بالغ بر ۷ میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی است و در شرایط فعلی همکاری نکردن کره جنوبی، نوعی مسئولیت ناشناسی این دولت را می‌رساند که وزارت امور خارجه باید در بالاترین سطح واکنش مناسب نشان دهد که این موضوع را مجلس با وزارت امور خارجه در میان گذاشته و تحرکات جدیدی برای حل این مشکل آغاز شده است.  

انتهای پیام

نظر شما