شناسهٔ خبر: 41779667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش ۱۲ برابری بودجه توانمندسازی تعاونی ها

ندا خسرو شاهی

معاون وزیر کار از افزایش ۱۲ برابری بودجه توانمندسازی تعاونی ها خبر داد و توسعه دولت الکترونیک را گام مثبتی در جهت شفاف سازی و ارائه خدمات بهتر به تعاونگران دانست.

صاحب‌خبر -

محمد کبیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی یکسال گذشته رویکردهای جدید و متفاوتی را در جهت توسعه شفافیت با جدیت بیشتر در بخش تعاون دنبال کردیم که افزایش اعتماد عمومی و جذب سرمایه های خرد مردمی را به دنبال داشته است. همچنین افزایش نوآوری و بهره وری و توانمندسازی بنگاههای تعاونی را به منظور بالا بردن توان رقابت پذیری در بازار پر رقابت داخلی در دستور کار قرار دادیم.

وی از افزایش بودجه شکل گیری و توانمندسازی تعاونی ها خبر داد و گفت: با وجود محدودیتهایی که در بحث منابع دولتی داشتیم، توانستیم بودجه شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها را ۱۲ برابر افزایش بدهیم و با توسعه آموزش، تعاونی ها را با شرایط جدید بازار همسو کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک اظهارکرد: توسعه دولت الکترونیک یک گام مثبت در جهت شفاف سازی و ارائه خدمات بهتر و سریع تر به تعاونگران است.

به گفته کبیری، در راستای تحقق دولت الکترونیک، سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون که پنجره واحد خدمات به تعاونگران است، راه اندازی شده و امکان نظارت مستمر و هوشمند اعضا بر فعالیتهای مدیران عامل و هیات مدیره های تعاونی از این طریق به وجود آمده است.

وی درعین حال با اشاره به اثرات شیوع کرونا بر بنگاهها و کسب و کارهای تعاونی، گفت: به دلیل تقاضای جدیدی که در بخش سلامت کشور ایجاد شد، با همراهی و کمک بخش غیردولتی برای توسعه و تغییر خطوط تولید تعاونی ها اقدام کردیم و خط اعتباری ویژه ای را برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار تعاونی ها قرار دادیم.

کبیری گفت: تعاونی ها توانستند در کمتر از سه ماه ظرفیت خود را به بیش از دو برابر افزایش دهند و نیاز شبکه بهداشت کشور در تولید محصولات بهداشتی را تامین کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما