شناسهٔ خبر: 41779598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتراف رژیم صهیونیستی به عدم آمادگی جبهه داخلی برای شروع جنگ جدید

تهران - ایرنا - پایگاه خبری صهیونیستی « ویللا » در یک گزارش طولانی اعتراف کرد که جبهه داخلی رژیم اشغالگر برای شروع یک جنگ جدید با «حزب الله » لبنان آمادگی ندارد.

صاحب‌خبر -

تارنمای سایت خبری اینترنتی « عربی ۲۱ » امروز (سه شنبه) به نقل از ویللا افزود: دو میلیون و ۶۰۰ هزار صهیونیست بدون داشتن سرپناه مناسب در معرض خطر موشک‌ها قرار دارند که نشان می‌دهد، آمادگی‌ها در داخل سرزمینهای اشغالی برای جنگ در آینده کافی نیست.

به گزارش ویللا ، شمار تهدیدهای هوایی علیه رژیم صهیونیستی به صدها هزار مورد می‌رسد و ۲۸ درصد شهرک‌نشینان در نزدیکی خانه‌های خود پناهگاهی ندارند و اقدامات امنیتی لازم در صورت وقوع جنگ فقط در تعداد اندکی از تاسیسات عمومی در مناطق فلسطین اشغالی اتخاذ شده است.

ویللا خاطرنشان کرد که اسراییل در معرض یک تهدید هوایی خطرناک و گسترده قرار دارد و از سپتامبر ۲۰۰۰ تا سپتامبر سال گذشته میلادی ۲۱ هزار موشک و خمپاره از نوار غزه به مناطق فلسطین اشغالی شلیک شده است. این در حالی است که وزارت جنگ این رژیم برای در امان ماندن زیرساخت‌های حیاتی، اقدامی صورت نداده و در این خصوص طرح خاصی برای اجرا ندارد.

روند تزلزل در مفهوم اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی که با جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ در برابر لبنان آغاز شده بود، در سه جنگ متوالی علیه غزه بیشتر زیر سوال رفت تا جایی که در جنگ ۵۰ روزه کاملا به پایان راه رسید.

با مروری بر جنگ ۵۰ روزه غزه می‌توان به وضوح مراحل تکمیل شدن ناکامی‌های رژیم صهیونیستی را مشاهده کرد. از هشتم ژوئیه ۲۰۱۴ ، این رژیم حملات به باریکه غزه را آغاز کرد و پس از پنجاه روز، ۲۶ اوت ۲۰۱۴ بر اساس آتش‌بسی که با گروه‌های فلسطینی و با میانجیگری مصر در قاهره به دست آمد، بدون دستیابی به اهداف اصلی خود یعنی نابودی یا خلع سلاح مقاومت و اشغال مجدد غزه ، به توقف این حملات مجبور شد.

در جنگ سال ۲۰۱۴ اسرائیل علیه باریکه غزه  بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۵۵۰ کودک شهید و بیش از ۱۱ هزار نفر نیز زخمی شدند. اما به رغم جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، آنان نتوانستند خللی در اراده مردم فلسطین در پایداری در برابر این رژیم ایجاد کنند و نهایتا دچار شکست مفتضحانه دیگری شدند.  رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۲۲ روزه در سال  ۲۰۰۹ و جنگ ۸ روزه در سال ۲۰۱۲ علیه غزه نیز دچار شکستهای سنگین شده بود.

۱۴۸۷

نظر شما