شناسهٔ خبر: 41779383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابراز امیدواری سفیر روسیه به خروج لبنان از بحران کنونی

سفیر روسیه در دیدار با رئیس یک حزب لبنانی ضمن ابراز امیدواری برای خروج لبنان از وضعیت کنونی، اعلام کرد، در طول دوره مأموریت خود سعی کرده با همه طرف‌های سیاسی تعاملی یکسان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان که روزهای پایانی مأموریت خود در بیروت را می‌گذارند، ابزار امیدواری کرد که لبنان بدون اینکه به سمت یک فاجعه برود، بتواند از بحران فعلی خارج شود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی در دیدار با «روجیه اده» رئیس حزب «السلام اللبنانی» گفت: روسیه به قطعنامه‌های سازمان ملل متعهد است، برای اجرای آن تلاش و مرزهای حاکمیتی را تأیید می‌کند.

زاسپکین تأکید کرد، مسکو با همه طرف‌های سیاسی لبنان به صورت یکسان تعامل کرده و این باعث تأسف است که برخی می‌گویند روسیه با یک طرف لبنانی علیه طرفی دیگر است.

وی ادامه داد: بر اساس این قاعده که همه طرف‌های سیاسی لبنان در راستای منافع این کشور تلاش می‌کنند، سعی کردم با همه به شکل یکسان همکاری کنم؛ درست است که اختلافات سیاسی عمیق وجود دارد اما منافع مشترک زیادی نیز هست و ما در ارتباط دائمی با همه هستیم؛ روسیه منافع عینی بر پایه وجوه مشترک با لبنان دارد.

زاسپکین در ادامه بر ضرورت پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل درباره ترسیم مرزهای زمینی قبل از مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی تأکید کرد و گفت، این چیزی است که لبنان از رژیم صهیونیستی می‌خواهد.

انتهای پیام/م

نظر شما