شناسهٔ خبر: 41778938 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

روح‌الله کاظمی‌زاده مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با قدس آنلاین:

راه‌اندازی بخش مجازی کانون از برکات کرونا بود/ بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب تا پایان امسال منتشر خواهیم کرد

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد: شیوع کرونا و لغو نمایشگاه کتاب حداقل برای ما باعث یک اتفاق مثبت شد و آن راه‌اندازی بخش مجازی کانون بود و ارتباط ما را با مخاطبمان بیشتر کرد.

صاحب‌خبر -

روح الله کاظمی زاده، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برنامه‌های کانون در راستای لغو برپایی نمایشگاه کتاب امسال گفت: طبیعتاً عدم برپایی نمایشگاه کتاب مجموعه فعالیت‌های اغلب ناشران را تحت تأثیر خودش قرار داد اما بد نیست به برکاتی که کرونا با خودش به همراه آورد هم اشاره کنیم. به نظرم یک برکت کرونا این بود که کانون خودش را وادار کرد که بخش مجازی‌اش را بسیار جدی پیگیری و راه اندازی کند.

وی در ادامه افزود: امروز می‌بینیم که کانون مجازی فعال است و کلاس‌های مجازی و کلاس‌های زبان در آن فعال و دایر شده است و از طرفی دیگر محصولات کانون به صورت مجازی به فروش می‌رسد. البته غیر از این موارد فروشگاه‌ها هم مشغول فعالیت‌اند اما تمهیداتی اندیشده شده تا محصول را به صورت مجازی هم به دست مخاطب برسانیم.

کاظمی زاده تأکید کرد: شیوع کرونا و لغو نمایشگاه کتاب مانع فعالیت ما نشد و در واقع می‌توان گفت مسیر فعالیت ما را عوض کرده و در شکل جدیدی پیش می‌رویم و البته طبیعی است که در این میان با مشکلاتی هم روبه‌رو شویم اما درصددیم اتفاقات و مشکلات را بررسی کرده، آنها را مرتفع کنیم و به نقطه‌ای برسیم که مخاطب در خانه خودش نیز از امکانات آموزشی و محصولات ما به راحتی استفاده کند و آنها را تحویل بگیرد.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون با اشاره به کتاب های در دست چاپ گفت: این روزها در حال تولید ۱۲۰ عنوان جدید کتاب هستیم و حدود ۴۵ عنوان کتاب تولید و در حال چاپ و صحافی است و ان‌شاءالله تا پایان سال حداقل ۱۵۰ عنوان جدید، به جز کتاب‌های آوا و بریل خواهیم داشت. این در حالی است که حداقل ۳۵ کتاب آوای جدید و  ۱۵ عنوان بریل جدید تولید خواهیم کرد و کتاب‌های مکتوب نیز از ۱۵۰ عنوان عبور خواهد کرد.

کاظمی زاده با اشاره به شرایط سخت تولید اظهار کرد: اما باید این را هم در نظر بگیریم که تورم افسار گسیخته در حوزه چاپ و تولید محصول دست ما را می‌بندد و همزمان کاهش چشمگیر درآمد سراغ ما آمده است و امید داریم که به تدبیر مسئولان هر دو را به نتیجه برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید محصولات ترکیبی اشاره کرد و گفت: ما بنا را بر این گذاشتیم در دوره جدید انتشارات یک سری محصول چند رسانه‌ای تولید کنیم. بر همین اساس امروز  با تعداد قابل ملاحظه‌ای کتاب شنیداری روبه‌رو هستیم و در حال حاضر هم ۵۵ کتاب تولید کرده‌ایم، اینها آثاری است که مخاطب و علاقه‌مندان خاص خودش را دارد که تعداد اتفاقاً تعداد قابل توجهی هم هستند و استقبال از این محصولات بالاست.

کاظمی زاده یادآور شد: همچنین چندین کتاب انیمیشن، کتاب عروسک و اسباب بازی و کتاب اپلیکیشن در دست تولید است. یکی از این محصولات تولید کتاب عروسک بود که بتوانیم در قالب داستان با عروسک و بسته بندی کامل عروسک و کتاب یک محصول متفاوت را برای بچه ها آماده کنیم و یکی از اتفاقاتی که در این پروژه کتاب دوتوک، عروسک کوچک بلوچی و یک تجربه زیبای عروسکی افتاد این بود که تمام عروسک‌ها به دست زنان سرپرست خانوار تولید می شود و یک پروژه قابل توجه است، نکته دیگر همه این عروسک‌ها به عنوان حافظ طبیعت ساخته شده و در هیچ کدام از آنها مواد ضدطبیعت به کار نرفته است و در مجموع اتفاق خوب و متفاوتی است.

وی تصریح کرد: شاید این عروسک‌ها با عروسک‌های صنعتی موجود در بازار قابل رقابت نباشد اما قطعاً نماینده فرهنگ اصیل بلوچی است.

کاظمی زاده درباره زمان عرضه این محصول گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا در تولید عروسک ها قدری با مشکل مواجه شدیم و قیمت پارچه‌های مورد نیاز تولید آنها افزایش پیدا کرده است و این اتفاق باعث شد تهیه

آن با سختی‌هایی روبه‌رو شود و از آنجایی که قرار است بیش از هفت هزار عروسک تولید شود، روند کار قدری کند شد، اما انشالله تا اواخر تابستان این کالا تولید می شود و در مهرماه آن را رونمایی کنیم

/انتهای پیام

نظر شما