شناسهٔ خبر: 41778117 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

جانشین ستاد کرونای استان قزوین

تهدید کرونا در پاییز و زمستان بیشتر است

قزوین| جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان که بیماری آنفلوانزا نیز شیوع خواهد یافت، سلامت مردم بیش از گذشته به خطر خواهد افتاد و اگر امروز نتوانیم بیماری را کنترل کرده و تعداد بیماران را کاهش دهیم در فصل آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد

صاحب‌خبر -
تین نیوز سید مرتضی نصری :

قزوین| جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان که بیماری آنفلوانزا نیز شیوع خواهد یافت، سلامت مردم بیش از گذشته به خطر خواهد افتاد و اگر امروز نتوانیم بیماری را کنترل کرده و تعداد بیماران را کاهش دهیم در فصل آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، منوچهر حبیبی داشت: قرمز شدن برخی شهرهای استان به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا نشان می‌دهد متأسفانه برخی از شهروندان این ویروس را جدی نگرفته اند و تصور می‌کنند این بیماری با انسان‌ها شوخی دارد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآور شد: در ۵ ماهه گذشته امسال اولویت بیشتر برنامه‌ها و پیگیری‌ها، اختصاص اعتبارات مناسب و تسهیلات کم بهره در راستای جبران خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا به اصناف، صنایع، واحدهای تولیدی و سایر گروه‌هایی بوده که معیشت آنها آسیب دیده لذا ما همچنان اعتقاد داریم امروز هیچ کاری مهم‌تر از حفاظت و حراست از جان مردم و تضمین سلامت جامعه نیست.

حبیبی گفت: دستگاه‌های اداری، دولتی، نیروهای مسلح و شهرداری‌ها در مسیر خدمت به تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا و نیز سیب دیدگان این حوزه تلاش مضاعفی داشته اند و از هیچ کوششی دریغ نکرده اند و این همکاری و خدمت رسانی همچنان تداوم خواهد یافت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: تشکیل جلسات هفتگی ستاد کرونای استان به ریاست استاندار و صدور مجوز برای راه اندازی ۳۷ واحد تولید ماسک و چندین واحد تولید دستکش و مواد ضدعفونی کننده بخشی از اقداماتی است که با هماهنگی همه مدیران انجام شده تا نیازهای این بخش تأمین شود.

وی اضافه کرد: آن چه در این شرایط کنونی باید از سوی همه مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد، جدی گرفتن خطر ویروس کرونا در استان قزوین است اما به نظر می‌رسد برخی از شهروندان تصور می‌کنند کرونا با آنها شوخی دارد و مزاح می‌کند و به دلیل طولانی شدن حضور آن در جامعه شاید آن را فراموش کرده اند ولی باید بپذیریم قدرت تخریب و مرگباری ویروس کرونا از بمب اتم هم بیشتر است.

حبیبی اظهار داشت: نبود درمان قطعی برای ویروس کرونا و کشف نشدن واکسن آن تاکنون به پیچیدگی این بیماری افزوده و موضوع را نگران کننده کرده است که باید به این موضوع اهمیت دهیم و نگران گسترش بیماری باشیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآور شد: چنانچه مردم و هموطنان عزیز موضوع کرونا را جدی نگیرند و به همین منوال، ویروس کرونا بتواند خانه به خانه، کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، شهر به شهر، استان به استان در معابر در حرکت باشد و جولان دهد، نگرانی جدی داریم که با چالش‌های جبران ناپذیر دیگری روبرو شویم.

حبیبی اظهار داشت: از شهروندان استان قزوین انتظار داریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات، برگزار نکردن مراسم ترحیم و جشن عروسی، کمک کنند تا بساط این ویروس منحوس با سرعت بیشتری از استان برچیده شود.

وی اضافه کرد: کادر درمانی استان با تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا با ایثار خود توانسته جان بسیاری از بیماران را نجات دهد اما در چند ماه گذشته دچار خستگی مفرط شده که امکان جایگزینی آنها نیز وجود ندارد لذا در صورت افزایش بیماران و تداوم خستگی ناشی از افزایش بیماری در میان جامعه پزشکی دیگر قادر به تأمین نیازها و خدمت رسانی مطلوب نخواهند بود و خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل خواهد شد.

 

 

 

حبیبی تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری از کرونا و تجلیل از کادر درمان استان، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نرفتن به مکان‌های پر جمعیت و جدی گرفتن خطر مرگ از سوی ویروس کرونا است

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهار امیدواری کرد با ادامه همکاری مردم فهیم استان قزوین و توجه به توصیه‌های بهداشتی بتوان وضعیت استان را به شرایط سفید بازگرداند و به آرامش جامعه کمک کرد

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه

نظر شما