شناسهٔ خبر: 41778098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر اسبق ارتباطات در گفتگو با بازار:

ایرادات ساختاری و فرآیندی در حمایت از دانش بنیانها داریم؛ تنها به ۳۰ درصد از اهداف رسیده ایم

تقی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما هنوز در بحث حمایت از شرکتهای دانش بنیان ایرادات ساختاری و فرآیندی داریم و امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر این ایرادات را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

رضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت: معاونت فناوری ریاست جمهوری تا حدودی تلاش کرده تا انسجامی را در حوزه شرکتهای دانش نبیان شکل دهد و از آنها حمایت شود.

وی تاکید کرد: با این حال هنوز ما با آن حالت مطلوب حمایتی از این شرکتها همچنان فاصله داریم و تاکنون ۳۰ درصد از هدفگذاری در زمینه شرکتهای دانش بنیان عملیاتی شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ضمن اینکه در فرایند حمایت از شرکت دانش بنیان در صندوق شکوفایی و نوآوری همچنان مشکلات ساختاری وجود دارد چرا که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنها به عنوان یک عضو در این صندوق شناخته می شود و این ارتباطات تنگاتنگ که می بایست بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وشرکت‌های دانش بنیان  شکل بگیرد در حال حاضر وجود ندارد.

تقی زاده اظهار داشت: بنابر این به نظر می رسد ما هنوز در بحث حمایت از شرکتهای دانش بنیان ایرادات ساختاری و فرآیندی داریم و امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر این ایرادات را برطرف کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید تصمیماتی به نفع شرکتهای دانش بنیان اتخاذ کند تا مسیر حرکتی این شرکتها با سرعت بیشتری پیموده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی به نظر می رسد که یکی از راه حل‌های مفید و کلیدی در این زمینه، توسعه شرکتهای دانش بنیان باشد چرا که ما منابع انسانی خوبی هم در این زمینه در اختیار داریم بنابراین اگر حمایت از شرکتهای دانش بنیان به صورت مستمر انجام شود بخش زیادی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

تقی پور با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: رهبری به درستی مطرح کرده اند که راه حل برخی از مشکلات  اقتصادی رفتن به سمت شرکتهای دانش بناین است لذا به تعبیری ما باید به مسائل گذشته با رویکردی نو، علمی و فناورانه نگاه کنیم. بنابراین شرکتهای دانش بنیان خلاق می توانند از تهدیدات کشور جلوگیری کنند .به اعتقاد بنده راه پیشرفت کشور در صنعت و تولید حمایت از شرکتهای دانش بنیان است.

نظر شما