شناسهٔ خبر: 41777934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترکیه: بحرین و امارات را به پیروی از عقل سلیم دعوت می‌کنیم

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه رهبران ابوظبی و دولتهایی که آنها را حمایت می کنند به پیروی از عقل سلیم دعوت می‌کنیم، تصریح کرد: مقامات بحرین امروز در کنار کسانی هستند که از یادآوری اقدامات آنها در منطقه پرده پوشی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای نسبت به اتهام بحرین به تحریک آمیز بودن اظهارات وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با شبکه الجزیره واکنش نشان داد.

وزیر دفاع ترکیه در این مصاحبه گفته بود که ابوظبی در لیبی و سوریه اقدامات زیانباری انجام داد که ما در زمان و مکان مناسب آن را پاسخ خواهیم داد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه خود آورده است: خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه ای که هفته گذشته با الجزیره داشت رهبران ابوظبی در سوریه، لیبی، یمن و شاخ آفریقا با نادیده گرفتن کنوانسیون سازمان ملل، قوانین بین المللی و اخلاقی فعالیتهای بی ثبات کننده خود را دنبال می کند.

ملتهای عرب دوستان و برادران ما هستند. رهبران ابوظبی و دولتهایی که در این مسیر آنها را حمایت می کنند به پیروی از عقل سلیم دعوت می کنیم. مقامات بحرین امروز در کنار کسانی هستند که از یادآوری اقدامات آنها در منطقه پرده پوشی می کنیم. صلح، ثبات و امنیت منطقه ای با حمایت از کودتاگران محقق نخواهد شد بلکه باید کنار دولتهای مشروع ایستاد و از این مقولات حمایت کرد.   

ترکیه و لیبی بیش از 500 سال تاریخ و فرهنگ مشترک دارند که باید به آن توجه کرد. ترکیه بر این موضع است که لیبی برای ملت این کشور است. هدفمان این است که لیبی تحت رهبری دولت وفاق ملی، به یک دولت مسلط بر کل سرزمین این کشور، حاکمیت مستقل و رفاه دست یابد.

ترکیه نه از سوی کودتاگران بلکه به دعوت دولتی که از سوی سازمان ملل مشروعیت یافته و با تفاهمی که در چارچوب قواعد بین المللی منعقد شده در لیبی حضور دارد و کمکهای نظامی و لجستیکی و نیز آموزشی که تاکنون جریان داشته ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما