شناسهٔ خبر: 41777662 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در راستای مقابله با شیوع کرونا انجام شد

اعلام منع آمد و شد یک هفته‌ای بین اقلیم کردستان عراق با دیگر استان‌ها

سپیده حسینی

اقلیم کردستان عراق به مدت یک هفته هرگونه آمد و شد میان این اقلیم و استان‌های عراق را ممنوع اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نینا عراق، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی اماکن عمومی (رستوران‌ها، پاساژها و مراکز خرید) نباید به افرادی که ماسک ندارند، اجازه ورود دهند و اماکنی که در این زمینه تخلف کنند، به مدت ۱۰ روز تعطیل شده و یک میلیون دینار عراقی جریمه خواهند شد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورد: تمامی مراکز درمانی و کلینیک‌ها (شامل کلینیک‌های پزشکی، دندانپزشکی‌ها و آزمایشگاه‌ها)به مدت ۱۴ روز تعطیل شده و مناطق گردشگری، قهوه‌خانه‌ها و کافه‌ها تعطیل می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است، تعطیلی سالن‌های ورزشی و پرورش اندام، استخرها و کلوپ‌های شبانه ادامه دارند و برگزاری تمامی مراسم‌های عزا، جشن و مناسبت‌های اجتماعی همچنان ممنوع هستند و رستوران‌ها و غذاخوری‌ها به شرط تحویل درب منزل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

همچنین در این بیانیه بر استمرار ممنوعیت رفت‌وآمدها میان استان‌ها و ادارات مستقل تاکید و اعلام شد رفت‌وآمد میان اقلیم و استان‌های عراق به مدت یک هفته ممنوع ممنوع است.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، تمامی رانندگان (خودروهای شخصی، باری و تاکسی‌ها) باید در صورت وجود مسافر هر دو از ماسک استفاده کنند و جریمه ۵۰ هزار دیناری برای متخلفان در نظر گرفته شده که راننده باید آن را بپردازد.

این وزارتخانه در ادامه با تاکید بر الزام استفاده کارمندان و کارگزان شرکت‌های خصوصی از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات‌شان، هشدار داد، ادارات متخلف باید برای هر مورد تخلف ۱۵۰ هزار دینار جریمه بپردازند.

انتهای پیام

نظر شما