شناسهٔ خبر: 41777168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وقتی ماجرا جور دیگری نشان داده می‌شود؛

نورافکن به جای متلک‌های وریا، تو عذر خواهی کن!

به نظر می‌رسد درگیری‌های نورافکن و استقلالی نقطه پایانی ندارد. با این حال در بازی اخیر دو تیم با وجود اینکه غفوری شروع کننده حواشی بود ولی رسانه‌ها و پیشکسوت‌های استقلال ماجرا را به گونه‌ای شرح داده‌اند که انگار تمامی تقصیرها گردن نورافکن بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار سپاهان جدا از نتیجه و حواشی فراوانش، روی دیگری نیز داشت و درگیری نورافکن با هم‌تیمی‌های سابقش در استقلال به ویژه وریا غفوری، نکته‌ای عجیب و قابل تأمل بود. نورافکن که با شادی گل پرهیجان خود در دیدار رفت برابر استقلال نشان داده بود دل خوشی از آبی‌پوشان ندارد و در چندین مصاحبه با کنایه‌هایی به استقلال بر آتش این اختلاف دمید.

حواشی چند ماهه نورافکن و استقلال تمام نشد و چند روز قبل ابعاد جدیدی به خود گرفت و به دیدار استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی کشیده شد. بر اساس شنیده‌ها نورافکن پیش از شروع بازی، جدا از سایر بازیکنان سپاهان برای گرم کردن وارد زمین می‌شود تا با هم تیمی‌های سابقش برخورد نداشته و همین رفتار، استقلالی‌ها را آزرده خاطر کرد. این ناراحتی درون زمین مسابقه نمایان شد و در اواسط نیمه نخست، وریا غفوری پس از موفقیت جدالی که با نورافکن بر سر تصاحب توپ داشت، رو به نورافکن صحبتی را بیان کرد که ناراحتی بازیکن سپاهان را همراه داشت و دو بازیکن با یک دیگر وارد درگیری لفظی شدند و بیژن حیدری با نشان دادن کارت زرد به هر دو آن‌ها غائله را خواباند.

داور بازی نتوانست حواشی درون زمین را به خوبی مدیریت کند و از حساسیت بیش از حد استقلالی‌ها روی نور افکن کاسته نشد. آن‌ها چندین بار با خطاهای خشن سعی کردند تا نور افکن را در تله انداخته و حیدری را مجاب کنند تا او را از زمین مسابقه اخراج کنند. هر چند که بی‌تجربگی رضاوند کار درست خود آبی‌ها داد و او طعمه تله اخراجی شد که خود آبی‌ها آن را برای نورافکن پهن کرده بودند. البته قلعه‌نویی نیز ریسک نکرد و در نیمه دوم قربانی را به جای نورافکن فرستاد تا از ده نفره شدن تیمش جلوگیری کرده باشد.

با وجود اینکه آبی‌ها شروع کننده درگیری‌ها با نورافکن بودند، ولی پس از مسابقه حمله رسانه‌ها، پیشکسوتان و کادر استقلال، هافبک سپاهان را هدف گرفت و از نقد به کاپیتان استقلال که هیزم نخست را بر آتش حواشی ریخته، خبری نبود. منتقدان از این موضوع ناراحت بودند که نورافکنی فوتبالش را با پیراهن آبی شروع کرده و از این تیم به شهرت رسیده بود، حالا چگونه دین خود را فراموش کرده و اینچنین به تیم سابقش پشت می‌کند؟

هر چند رفتار بازیکنانی هم چون نورافکن با هیچ قیاس و ترازویی قابل قبول نیست، اما باید بی‌طرفانه به این قضیه نگاه کرد، خواهید دید که سه تن از بازیکنان کنونی استقلال رفتار مشابهی نسبت به تیم قبلی خود، سپاهان داشته ولی با چنین واکنش‌ها و اعتراضاتی روبرو نشده‌اند. وفاداری خوب است، اما یادمان نرود وریا غفوری که چنین برخوردی با نورافکن داشت با پیراهن طلایی به فوتبال ایران معرفی شد. دِین علی کریمی و عارف غلامی به سپاهان نیز که اصلاً نیازی به توضیح و تفسیر ندارد، اما هیچ کس رفتار غلامی با هواداران سپاهان در ورزشگاه نقش جهان در بازی رفت را از یاد نبرده است که چگونه به هواداران حاضر در ورزشگاه پشت کرد و در شادی‌های گل استقلال به شکل ویژه غرق شد.

رفت و آمد بازیکنان زرد و آبی بین تهران و اصفهان به روالی عادی تبدیل شده و انتظار عرق داشتن از تمامی مربیان و بازیکنانی که در این مسیر در حال رفت و آمد هستند، عجیب و نشدنی است. هر بازیکنی مثل همه انسان‌ها گذشته‌ای دارد و این حق برایش محفوظ است که برای آینده خود تصمیم بگیرد.

حالا نورافکن ۲۳ ساله برای ادامه دوران فوتبالی‌اش که احتمالاً عمده آن را تشکیل می‌دهد انتخابی کرده  و می‌توان گفت که راه او و استقلال از یکدیگر جدا شده است. اگر قرار باشد نورافکن در هر مسابقه و با هر پیراهنی برابر استقلال اینچنین وارد حاشیه شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. سوال مهم‌تر اینکه در دیدار حساس سپاهان و استقلال در لیگ برتر وریا غفوری ۳۲ ساله بود که علی رغم اینکه ۱۰ سال از نورافکن بزرگ‌تر است، با متلک خود پس از تصاحب توپ خشم نورافکن را فروزان کرد. آیا این نوع برخورد از بازیکنی با این تجربه عجیب‌تر است یا جوان ۲۳ ساله سپاهان؟ اینگونه حملات نشان می‌دهد آبی‌پوشان بیشتر از آنکه دنبال اثبات حرف‌هایش در مستطیل سبز باشند، به دنبال بهم ریختن تمرکز نورافکن خارج از زمین هستند و این موضوع علاوه بر اینکه بازی‌ها بعدی نورافکن برابر استقلال مثل دیدار حساس چند روز آینده جام حذفی را دشوار می‌سازد، همچنین دید بدی از نور افکن به داور می‌دهد تا با کوچک‌ترین درگیری، او را مقصر دانسته و از زمین اخراج کند. پس بهتر است نورافکن به جای وریا غفوری و متلک‌هایش عذرخواهی کند.

نظر شما