شناسهٔ خبر: 41776852 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رونمایی از کتاب سند مفهومی تولیدات مستند مرکز سیمای استان‌های صداوسیما

آئین رونمایی ازکتاب «آغازی دوباره؛ برداشت آخر» به عنوان سند مفهومی تولیدات مستند مرکز سیمای استان‌ها با حضور دکتر علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر دارابی معاون امور استان ها در این برنامه توجه به تولید مستند های فاخر و مفهومی را به عنوان یکی از دستور کارهای مراکز استانی صداوسیما برشمرد و تاکید کرد: نهضت تولید مستند به عنوان گونه ای اثر گذار در تولیدات تلویزیونی که همواره مورد توجه مخاطبان ملی و استانی بوده است باید با مطالعه دقیق و انجام پژوهش های بنیادی ادامه یابد. 

وی افزود: معاونت امور استان ها با توجه وشناخت جاذبه های عظیم جغرافیایی و فرهنگی و با تکیه برتوانمندی های فیلم سازان جوان بومی و محلی در سال های اخیر مستندهای جذابی را تولید و روانه انتن کرده است.

معاون امور استان ها انتشار کتاب سند مفهومی تولیدات مستند را گامی مهم در تشویق و پشتیبانی از جوانان هنرمند و صاحب ذوق کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد تشریح اولویت های تولید در حوزه مستند سازی بتواند زمینه درخشش بیش از پیش مستند سازان سراسر کشور را در جشنواره های ملی و بین المللی فراهم سازد.    

گفتنی است با توجه به گستره موضوعات و سوژه‌های مستند در مراکز 33 گانه صدا و سیما، معاونت امور استان ها نهضت مستندسازی را در دستور کار خود قرار داد که این نهضت به مدت سه سال در مراکز استان‌ها اجرا که طی آن بیش از 400 عنوان مستند در 14 محور اجتماعی، اقتصادی، معرفی مفاخر، معارف اسلامی، تاریخی، دفاع مقدس، فرهنگی، سیاسی، نفوذ و دشمن‌شناسی، انقلاب اسلامی، محیط زیست، گردشگری، آداب و رسوم، علمی و مطالبه‌گری تولید خواهد شد.

از زمستان سال 97 و بعد از جدا شدن ساختار مستند از پویانمایی، دو هزار اولویت مستندسازی شناسایی و بعد از 18 ماه کار شبانه‌روزی، اولویت‌هایی که در کتاب «آغازی دوباره، برداشت آخر» مورد توجه قرار گرفته‌اند احصا شد.

علاوه بر مسئله‌محور بودن تولیدات مستند، توجه به حوزه تاریخ، تمدن، فرهنگ، مشاهیر، هنر، ورزش و علم در هر استان پاسداشت مردان و زنان در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان تصویری و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری هر منطقه، آموزش مهارت‌های زندگی، توجه به خانواده و ترویج سبک زندگی دینی و نگاه ویژه به رونق بخش کشاورزی و توسعه روستایی، توجه به روش نوین تبلیغ دینی و ساخت مستندهای دینی با رویکردهای خلاقانه، از جمله مسائلی هستند که در این راستا مورد تاکید و توجه قرار دارند.

در حال حاضر بیش از 20 درصد از سوژه‌های ارائه شده در حال تولید هستند و بقیه آنها در سال جاری و آینده به مرحله تولید می‌رسند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما