شناسهٔ خبر: 41776702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون خدمات شهری شهرداری همدان:

ضدعفونی اتوبوس های شهری همدان برای پیشگیری از کرونا

علی ضمیر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی عمومی از انتشار آن و با دستور و تأکید شهردار محترم به منظور جلوگیری از آلودگی و افزایش ریسک، ناوگان اتوبوسرانی شهرداری همدان کلیه اتوبوس های خود را ضد عفونی ، شستشو و پاکسازی کرد.

صاحب‌خبر -

«وحید علی ضمیر » در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان ضمن تقدیر و تشکر از کادر پزشکی و دستگاه ­های خدمات­ رسان جهت مقابله با ویروس کرونا، عنوان کرد: تمامی کارکنان شهرداری همدان در کنار کادر بهداشت و درمان و سایر مدافعان سلامت کشور، با رعایت نکات ایمنی و پروتکل­های بهداشتی تا پایان شکست ویروس کرونا در تلاش هستند، در  این راستا با توجه به پرخطر بودن اقدامات نیروهای شهرداری به خصوص در بخش­های جمع آوری و دفع پسماند شهری، ضدعفونی و گندزادیی مستمر معابر، مبلمان و تاسیسات شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی، اقدام به ارائه تجهیزات و لوازم بهداشتی و گرفتن تست کرونا از تمامی کارکنان خود نموده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا شهرداری همدان با برنامه ریزی های مشخص و بر اساس دستورالعمل­های ستاد ملی و استانی ویروس کرونا نسبت به ضدعفونی تمامی معابر شهر به خصوص پیاده راه‌ها و نقاط پرتردد شهری، ضدعفونی تمامی اماکن عمومی، مبلمان، تجهیزات و تأسیسات شهری شامل مخازن زباله، پل‌های عابر پیاده، تابلوها، ایستگاه‌های اتوبوس، ورودی بیمارستان­ها، پمپ بنزین ها، بازارچه موقت پرندگان، مرکز ساماندهی و تجمع کارگران ساختمانی و فصلی، خودروهای حمل زباله، پایانه‌های مسافربری و معابر پرخطر اعلامی از سوی مرکز بهداشت شهرستان همدان، ضد عفونی خود را تا پایان فصل بهاردر سه نوبت شبانه روزی انجام نموده است و در حال حاضر در دونوبت صبح و عصر انجام می­گردد؛ همچنین به منظور ارتقاء دسترسی سریعتر و دستیابی به اطلاعات دقیقتر لایه های اطلاعاتی( (gisنقاط حساس مذکور تهیه گردیده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی­ها و هماهنگی­های صورت گرفته، از ابتدای شروع مقابله با شیوع ویروس کرونا، با توجه به اهمیت بازار سرگذر در تأمین مایحتاج روزانه شهروندان تمامی معابر و تأسیسات و ساختمان‌های آن به صورت مستمر ضد عفونی می‌شود. در این راستا ضدعفونی بازارچه‌های شهروند، ایستگاه‌های عرضه میوه و تره بار همشهری و مکان های روزبازارها و شب بازارها نیز علاوه بر کنترل اجرای موازین بهداشتی و رعایت فاصله گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

 

جانشین رئیس ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اعلام کرد: ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و ارائه محلول ضدعفونی به۴هزار راننده تاکسی و 270 ون به صورت روزانه انجام گردیده و تاکنون بیش از پنج میلیون لیتر محلول ضد عفونی کننده جهت ضدعفونی و گندزدایی استفاده شده است که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: همچنین جهت کاهش شیوع ویروس کرونا اقدام به اجرای طرح فاصله­گذاری فیزیکی به خصوص در ناوگان حمل و نقل عمومی شده است که علاوه بر تعیین ظرفیت مسافر به تعداد سه نفر در تاکسی­ها و رعایت فاصله­گذاری در اتوبوس­های درون شهری، اقداماتی همچون الزام به استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و رعایت پروتکل­های بهداشتی توسط رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، صورت پذیرفته است.

 

معاون خدمات شهری شهردار همدان اضافه کرد: در بخش تبلیغات محیطی ارائه نکات آموزشی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در سه تلویزیون‌ شهری، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی به مساحت 2500 مترمربع، نصب بنرهای تبلیغاتی به مساحت 3000 مترمربع با محورهای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در شهر به انجام رسیده است.

 

علی ضمیر گفت: همزمان با روند افزایش شیوع کرونا ویروس، برای رویارویی و مقابله با این بیماری عملیات شستشو و ضد عفونی وسایل و تجهیزات پارک­ها و بوستان­ها شامل مبلمان، سرویس­های بهداشتی و وسایل بازی کودکان و ست­های ورزشی به صورت روزانه و دوره‌ای انجام می‌شود.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر پویش‌های فرهنگی گذشته از قبیل نعمت سلامتی را سخاوتمندانه به یکدیگر هدیه دهیم، در خانه بمانیم، کرونا رفتنی است بهار می‌آید در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ارائه ۱۵۰ پیام آموزشی، پخش فلیم آموزشی ویژه کودکان و مسابقات خانوادگی و .... نیز در حال حاضر پویش # همه _ماسک _میزنیم هم صورت پذیرفته است.

 

وی عنوان کرد: شهروندان محترم همدانی می­توانند با مراجعه به وبگاه تخصصی ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به نشانی www.corona.hamedan.ir از محتویاتی از قبیل اخبار ستاد، ساختار ستاد، گزارشات، پیام‌های آموزشی، ویدیوهای آموزشی، گالری تصاویر و سؤالات متداول برخوردار شوند؛ همچنین امکان دسترسی سریع به دستورالعمل­های کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا، محتوای آموزشی و اطلاع رسانی پیشگیری از ویروس کرونا، دستورالعمل­های گام دوم مبارزه با ویروس کرونا و سامانه غربالگری و مراقبت کووید 19 از دیگر امکانات کاربردی این سامانه می­باشد.

 

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات غیر حضوری بخشی از خدمات شهرداری همدان در ده گروه اصلی از قبیل نوسازی، درآمد، عوارض خودرو، شهرسازی، اطلاع رسانی و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، مباحث آموزشی، ارتباطات مردمی، فرهنگی و گردشگری و مشارکت و سرمایه گذاری نیز به شکل الکترونیک ارائه شده است؛ همچنین در راستای تحقق فاصله گذاری هوشمند شهرداری همدان به سامانه ویدیو کنفرانس مجهز گردید که امکان برگزاری جلسات بصورت آنلاین تا سقف 25 نفر بطور همزمان در هر نقطه از شهرداری و حتی جلسات خارج از شهرداری امکانپذیر ساخت.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضا دیده می‌شود که ماسک، دستکش و ... استفاده شده شهروندان در فضای عمومی شهر رها می‌شود گفت: برای جمع‌آوری این اقلام رها شده پاکبانان باید به آن‌ها دست بزنند و این مساله سبب می‌شود که آن‌ها در معرض بیماری قرار گیرند و از همشهریان مان درخواست می­کنیم تا با رعایت این موارد، محیطی امن و عاری از آلودگی و همچنین کاهش زمینه های ابتلا به ویروس کرونا، فراهم آورند.

 

 

 

پایان پیام/155

نظر شما