شناسهٔ خبر: 41776271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مالکی:

روند جدید دیپلماسی وزارت امور خارجه، خنثی کننده تحریم‌ها خواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بدون شک رخدادهای مختلف در کشورهای همسایه می تواند منافع منطقه ای را دچار تحول کند.

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند دیپلماسی جدید وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: بدون شک رخدادهای مختلف در کشورهای همسایه می تواند منافع منطقه ای را دچار تحول کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفر به کشورهای منطقه و افزایش سطح مناسبات باید از ابتدای دولت انجام میشد زیرا فرصت ها همانند ابر گذرا هستند، اظهار کرد: در واقع اگر کشوری بتواند بر معادلات منطقه ای تاثیر بگذارد، قطعا منافع بیشتر و خوبی را دریافت خواهد کرد و بلعکس.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تحولات و شرایط کنونی در عراق می تواند بر کشورمان نیز تاثیرگذار باشد زیرا امروزه مسئله حضور آمریکایی ها در این کشور و فعالیت های تروریست های داعشی دو موضوع مهم محسوب می شوند که منافع همه کشورها را تهدید می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق و سفر مقامات عراقی به تهران از اهمیت دوچندانی برخودار بود، افزود: به عبارتی آمریکایی ها قصد دارند بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارند و درصدد تنش آفرینی هستند اما روند جدید دیپلماسی و افزایش مناسبات می تواند خنثی کننده این دسیسه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی در یک سال باقی مانده از دولت باید تلاش بیشتری برای نزدیکی کشورمان با همسایگان فراهم کند زیرا این امر یکی از راهکارهای مقابله با تحریم های ظالمانه ایالات متحده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اخیرا تأکید کرده که ایران همواره آماده گفت‌وگو با همه کشورهای منطقه است و هیچ راه‌حلی جز گفت‌وگو برای حل‌وفصل سوءتفاهم‌ها و اختلافات وجود ندارد./

پایان پیام

نظر شما