شناسهٔ خبر: 41775785 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

دردسر کرونا برای سینماگران/ سازمان سینمایی به کمک اهالی سینما بیاید

باشگاه خبرنگاران

مسعود ردایی معتقد است در شرایط بحرانی فعلی، بجز خانه سینما و سازمان سینمایی، همه باید به قشر نیازمند سینما کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، مسعود ردایی تهیه کننده سینما، درباره وضعیت معیشتی برخی از عوامل سینما در دوران کرونا به خصوص آن‌ها که چند ماه بیکار هستند و بهترین و مهمترین بسته معیشتی که می‌توان برای آن‌ها در شرایط فعلی در نظر گرفت، در گفت و گویی گفت: قاعدتا یکی از بخش‌هایی که در این زمینه باید قدم بردارد خانه سینما و مرحله بالاتر از آن سازمان سینمایی است. در شرایطی که بخش پرتلاش سینماگران دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند، باید به این عزیزان کمک شود. مشکل اقتصادی فقط دامن‌گیر سینماداران، بخش تولید، کارگردان و بازیگر نیست بلکه بیشتر متوجه افرادی است که جلوی چشم نیستند اما کار‌های بزرگی انجام می‌دهند.

او افزود: مشخصا در چنین شرایطی بیش از هرچیز مسائل مالی برای این افراد مهم است. قاعدتا سینماگران در طول کار حرفه ای خود، در گروه‌های تولید قرار می‌گرفتند و دستمزد‌هایی دریافت می‌کردند؛ اما چندماهی است به علت بحران کرونا دیگر درآمدی ندارند و این موضوع آن‌ها و زندگی شان را به شرایط بحرانی کشانده است.

این تهیه کننده با بیان اینکه خود اهالی سینما فارغ از خانه سینما و سازمان سینمایی می‌توانند در حمایت از قشر ضعیف تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: چرا نباید ما به عنوان اهالی سینما که مانند یک خانواده هستیم به همکارانمان کمک کنیم؟! البته که این نیاز به سازماندهی دارد. به عنوان نمونه من و امثال من که می‌توانیم حمایت کنیم، باید توسط خانه سینما و مجمع صنفی و شورایعالی تهیه کنندگان سازماندهی شویم.

ردایی در پایان عنوان کرد: قشری از سینما هستند که در شرایط عادی به لحاظ اعتباری و مادی در شرایط خوبی قرار دارند. این‌ها باید پیش قدم باشند و حتما به اقشار ضعیف کمک کنند. حتی می‌توان با شعار «همه یک خانواده هستیم» و یا هشتک‌هایی با این مضمون اتفاقات خوبی را رقم زد؛ همکاران ما و همان‌هایی که به ما کمک می‌کنند تا فیلمی ساخته شود و صنعت سینما را در شرایط درستی قرار دهند، الان نیاز به حمایت دارند.


انتهای پیام/

نظر شما