شناسهٔ خبر: 41775130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای یک دستگاه سی‌تی‌اسکن توسط بهداشت جهانی به گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس گفت: سازمان بهداشت جهانی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال را برای کمک به درمان بهتر بیماران کرونایی به این بیمارستان اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

فرید عابدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی ۱۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های معین درمان بیماران کرونایی در ایران که نیازمند این دستگاه‌ بودند، اهدا کرد که یکی از آنها بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس است.

وی با یادآوری اینکه در زمان احداث بیمارستان پیامبر اعظم(ص) فضایی برای استقرار دستگاه سی‌تی‌اسکن مشخص شده بود، افزود: تلاش داریم با دریافت مجوز سازمان انرژی اتمی و حضور نماینده شرکت برای تایید فضا، این دستگاه حداکثر تا ۲ ماه آینده برای استفاده بیماران نصب شود.

دکتر عابدی ادامه داد: هم اکنون سه دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و شهید مطهری و مرکز تصویربرداری پزشکی متعلق به بخش خصوصی فعال است که با توجه به حجم بالای بیماران کرونایی در شهرستان و منطقه شرق گلستان و استفاده مداوم از آنها،  سی‌تی‌اسکن بیمارستان مطهری دچار مشکل شده است.

وی بابیان اینکه نصب و راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس بخش قابل توجهی از فشار بر دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن دیگر مراکز را برطرف می‌کند، اضافه کرد: تلاش داریم با کمک نیکوکاران برخی دستگاه‌های جانبی نیز خریداری و نصب شود تا عملیات سی تی آنژیوگرافی هم در این بیمارستان انجام شود.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس با قدردانی از کمک‌های نیکوکاران طی ۱۰ ماه گذشته بویژه در شرایط کرونایی به این بیمارستان گفت: نیکوکاران این شهرستان از پاییز سال گذشته تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مصرفی و ساختمانی این مرکز درمانی کمک کردند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار بیمارستان دولتی از جمله پیامبر اعظم(ص)، ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دیروز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند و  با این حساب، مجموع بیماران به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

نظر شما