شناسهٔ خبر: 41772582 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

تاریخ کنسرت آنلاین کیهان کلهر تغییر کرد

کنسرت آنلاین و رایگان کیهان کلهر که قرار بود  سیزدهم مرداد برگزار شود، به پانزدهم مرداد ساعت ۲۲ موکول شد.
به گزارش ایسنا، کیهان کلهر با انتشار پستی در اینستاگرام خود توضیح داد که اجرای آنلاین او به دلیل بروز پاره‌ای از مشکلات به پانزدهم همین ماه موکول شده است. پیشتر کلهر درباره این کنسرت توضیح داده بود: «فروردین نود و هشت و در شروع تور «شهر خاموش» قرار بر رفتن به اغلب شهرهای کشورمان را داشتیم و بخشی از برنامه‌ی ما نیز کنسرت برای هموطنان در شهرهای مرزی و ازسرگیری اجراهای رایگان پیروِ تور قبلی در مناطق محروم بود که به دلیل شیوع بیماری امکان‌پذیر نشد. از این رو تصمیم بر ادامه‌ این اجراها به‌صورت پخش زنده در فضای مجازی و با امکان دسترسی رایگان برای همه‌ی مخاطبان در اینستاگرام و یوتیوب گرفتیم تا در این احوال، برای ساعتی، هم‌دلانه در کنارتان بنوازیم و بشنویم. به این منظور دو مکان زیبا که برای تمام ایرانیان خاطره‌انگیز و عزیز است را در تهران و اصفهان انتخاب کردیم.»
علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این اجرا به صفحات
kayhan_kalhor، @hacoupianinc@ مراجعه کنند.

خسرو سینایی در رسانه‌های ترکیه

رسانه‌های کشور ترکیه در سرفصل اخبار فرهنگی هنری خود به درگذشت خسرو سینایی ـ کارگردان فقید ایرانی ـ پرداختند.
به گزارش ایسنا، رسانه‌های مهم کشور ترکیه از جمله خبرگزاری آناتولی و شبکه رادیو و تلویزیون ملی ترکیه (TRT) در خبرهایی جداگانه درگذشت خسرو سینایی، کارگردان و مستندساز ایرانی را منعکس و او را به عنوان اولین سینماگر ایرانی معرفی کردند که پس از انقلاب اسلامی موفق به کسب جایزه بین المللی برای سینمای ایران شده است. 
سینایی روز ۱۱ مرداد و بر اثر عفونت ریه و ابتلاء به کرونا در بیمارستان درگذشت و روز گذشته (یکشنبه ۱۲ مرداد) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. «عروس آتش»، «مرثیه گمشده»، «جزیره رنگین»، «کویر خون»، «مثل یک قصه»، «گفت‌وگو با سایه» و «هیولای درون» از مهمترین آثار این فیلمساز هستند.

هانیه توسلی در فصل دوم «عاشقانه» بازی می‌کند

هانیه توسلی به عنوان دومین بازیگر زن سریال نمایش خانگی «گیسو» (فصل دوم عاشقانه) معرفی شد. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پروژه، همزمان با نزدیک شدن به زمان تصویربرداری سریال نمایش خانگی «گیسو» به تهیه‌کنندگی هومن کبیری و کارگردانی منوچهر‌هادی،‌هانیه توسلی هم به عنوان دومین بازیگر زن به این مجموعه اضافه شد. هانیه توسلی تاکنون در سه پروژه شبکه نمایش خانگی حضور داشته و «گیسو» چهارمین تجربه او در این زمینه محسوب می‌شود. 
پیش از این حضور رضا گلزار، هومن سیدی، حسین یاری و ساره بیات در این سریال قطعی شده بود. «گیسو» درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی است که تصویربرداری آن طی چند روز آینده آغاز می‌شود.

«ملکه گدایان» کلید خورد

تصویربرداری سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی زاده در بلوار الغدیر آغاز شد. به گزارش ایسنا، در سریال «ملکه گدایان» بازیگرانی چون رویا نونهالی، پانته آ بهرام، رضا بهبودی، الهام کردا، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، بهشاد شریفیان، سولماز غنی، یسنا میرطهماسب و باران کوثری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این سریال آمده است: امروزِ تو، می‌تونه فردای من باشه ... هیچکس از سرنوشت خبر نداره.... حتی شما... .
نگارش فیلمنامه سریال ۳۰ قسمتی «ملکه گدایان» به صورت مشترک توسط حامد افضلی و امین محمودی انجام شده است. برخی از عوامل این سریال عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: رضا شیبانی، صدابرداران: مهدی آزادی، علی ظهوری، مدیر تولید: علیرضا محمدی، طراح صحنه: سهیل میرسپاسی، طراح گریم: علی بهرامی‌فر، طراح لباس: الهام شعبانی، مدیر برنامه ریزی: مسعود میمی، دستیار اول کارگردان: امین محمودی، منشی صحنه: زهرا مهدوی، مدیر تدارکات: سجاد نوری، عکاس: هلیا رضایی ، تصویربردار پشت صحنه : امیرژوبین و مشاور رسانه ای: آیدین نادری. رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی تهیه کنندگان و ایرج محمدی مشاور پروژه این سریال هستند که برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود.

گالری‌‌داری در روزهای کرونایی

 گالری ساربان از جمله گالری‌هایی است که در دوران شیوع کرونا فعالیت خود را متوقف کرده است. سجاد باغبان مدیر این گالری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره تاثیرات کرونا بر فعالیت‌های این گالری گفت: سیاست گالری ساربان برگزاری تعداد زیاد نمایشگاه در هر سال نیست و به‌طور متوسط ماهی یک نمایشگاه در شرایط عادی در این گالری برگزار می‌شود. بر همین اساس برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت نمایشگاهی در نظر نگرفته بودیم زیرا احساس می‌کردیم ایام عید و ماه رمضان زمان ایده‌آلی برای برگزاری نمایشگاه نیست. اما بعد از آن حدود ۴ نمایشگاه در برنامه داشتیم که ناچار شدیم آنها را به تعویق بیندازیم.

برچسب‌ها:

نظر شما