شناسهٔ خبر: 41766160 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولید انبوه نخستین خودرو برقی روسی اواخر امسال

وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد نخستین خودروی برقی این کشور با نام «زتا»، پس از تاخیرهای ناشی از شیوع کرونا، قرار است در اواخر سال 2020 به تولید انبوه برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشا تودی، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد نخستین خودروی برقی این کشور با نام «زتا»، پس از تاخیرهای ناشی از شیوع کرونا، قرار است در اواخر سال 2020 به تولید انبوه برسد.

این مقام روس افزود شرکت Zetta، خط تولید این خودرو را در شهر تولیاتی راه اندازی خواهد کرد. این شهر یکی از مراکز بزرگ صنعت تولید خودرو در روسیه است. این خودرو در ابتدا در بازار داخلی فروخته خواهد شد و اما احتمالا به کشورهای دیگر هم صادر خواهد شد.

وزیر صنعت روسیه به خبرگزاری تاس گفت مجوزهای این خودرو در حال حاضر 70 درصد کامل شده اما انتظار می رود روند تکمیل آن تا پایان سال به اتمام برسد.

تولیدکنندگان Zetta قبلا گفته بودند که امسال 10 خودرو در خط تولیدشان تولید می شود درحالی که در نظر دارند این رقم را در سال 2021 به 2 هزار دستگاه برسانند. این کارخانه می تواند سالانه 15 هزار دستگاه خودرو تولید کند.

Zetta، نخستین خودرو تمام برقی روسیه است که در دسترس عموم قرار بگیرد. به گفته رسانه های روس، این خودرو، 450 هزار روبل (حدود 6 هزار دلار) قیمت خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

نظر شما