شناسهٔ خبر: 41765593 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

لیگ بیسبال MLB | شیوع ویروس کرونا میان بازیکنان و کادرفنی تیم ها با شروع فصل جدید

شهريار حكيمی

لیگ بیسبال آمریکا شرایط جالبی را تجربه نمی کند.

صاحب‌خبر -

لیگ بیسبال MLB که یکی از قدیمی ترین لیگ های ورزشی دنیا و از محبوب ترین لیگ های بیسبال دنیا و آمریکا است، این روزها با حجم نسبتا زیادی از افرادی مواجه است که به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش طرفداری، فصل جدید لیگ بیسبال MLB از حدود 2 هفته پیش آغاز به کار کرد. این لیگ نیز مانند اکثر لیگ های ورزشی دنیا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا با چند ماه تاخیر شروع به کار کرد اما آغاز این لیگ اصلا خوب نبوده و خطر بزرگی سومین لیگ پرطرفدار آمریکا را تهدید می کند. در حالی که لیگ هایی مانند NBA و لیگ هاکی روی یخ NHL اکثر فصل خود را گذرانده بودند و لیگ فوتبال آمریکایی NFL هم چند ماه دیگر شروع می شود، بیسبال درست در همین مقطع فصلش باید شروع شود و همین خود دردسر بزرگی را برای مسئولان این لیگ به وجود آورد.

برخلاف NBA، لیگ بسکتبال زنان WNBA و لیگ فوتبال MLS که به صورت حباب مانند و در مکانی تعیین شده و با نظارت کامل شروع به کار کردند، MLB هیچ اقدام بزرگی در این باره انجام نداد و تصمیم بر این شد که این لیگ با رعایت نکات بهداشتی و تست گیری مدام از اعضای تیم ها به همان روال سابق و بدون حضور تماشاگر برگزار شود. تعداد زیاد بازی ها و اینکه یک فصل کامل باید شروع به کار می کرد، موانع بزرگی بود که لیگ MLB را از ساختن حباب و برگزاری بازی ها در آن منصرف کرد. چیزی از شروع فصل نگذشته بود که اعلام شد حداقل 14 اعضا از تیم میامی مارلینز به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این عدد که بعدا به حداقل 21 نفر از جمله 18 بازیکن رسید، باعث شد تا بازی های مارلینز به مدت یک هفته لغو شوند و از طرفی چند بازی تیم فیلادلفیا فیلیز که 3 بازی با مارلینز در شروع فصل انجام داده بود نیز لغو شد. این پایان کار نبود و دیروز نیز اعلام شد که در دور اول آزمایش کرونا تیم سینت لویئز کاردینالز نیز حداقل 6 اعضای تیم از جمله 3 بازیکن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همین شرایط باعث شده تا در عرض تنها 2 هفته از شروع این لیگ، 6تا از 30 تیم حاضر در این رقابت ها مسابقات شان لغو شود. 

بیسبال 20 درصد از تیم های MLB تا به حال بازی های شان به تعویق افتاده است

با اینکه در ابتدا مقامات لیگ بیسبال MLB بیان داشتند که به هیچ عنوان لیگ تعطیل نخواهد شد اما اکنون شایعه هایی به گوش می رسد که شاید این مسابقات با تغییراتی مواجه شود. به نظر می رسد که محدودیت هایی برای اعضای تیم ها و بازیکنان به خصوص در رابطه با اقامت آن ها در هتل ها درنظر گرفته شود تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود اما راب منفرد، کمیسیونر لیگ MLB هشدار داده که اگر شرایط بهتر نشود مجبور به تعطیلی بازی ها می شود؛ تصمیمی که در حال حاضر آخرین گزینه است اما شاید در آینده محتمل به نظر برسد.

لیگ MLB اکنون تبدیل به هشداری برای سایر لیگ های ورزشی شده است. لیگ فوتبال آمریکایی NFL از اواخر شهریور شروع خواهد شد و آن لیگ نیز هیچ اقدامی در رابطه با برگزاری محدود بازی ها و به صورت جباب مانند اتخاذ نکرده است و از حالا مشکلاتی هم برای آن لیگ پیشبینی می شود. با این شرایط، همانطور که رئیس اتحادیه بازیکنان احتمال آن را داده بود، NBA به احتمال زیاد فصل بعد هم به صورت حباب مانند برگزار می شود. باید منتظر باشیم تا ببینیم که سرنوشت برگزاری لیگ های ورزشی دنیا مخصوصا در فصول سرما و با احتمال اوج گیری بیشتر این ویروس چگونه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما