شناسهٔ خبر: 41765522 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نظری:

16هزار واحد صنعتی غیرفعال در کشور وجود دارد / راهکار مقابله با گرانی‌ها چیست؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۱۶هزار واحد صنعتی غیرفعال در کشور وجود دارد که به دلیل فقدان نقدینگی فعالیت ندارند، اما اگر تولید و عرضه بیشتر شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

سید غنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به راهکارهای کاهش گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: اگر دولت برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و بالادستی کشور را به درستی اجرایی کند دیگر شاهد چنین وضعیت نابسامانی در اقتصاد کشور نخواهیم بود.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت بنیه تولید داخلی و نظارت جدی بر بازار دو اقدام ضروری برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، کنترل بازار و کاهش هزینه‌ها است، اما اکنون قیمت‌ کالاها از هر شهری به شهر دیگر متفاوت است چراکه نظارت دولت بر شبکه توزیع بسیار ضعیف است.

وی هدایت نقدینگی به سمت تولید و حمایت از تولید داخلی را ضروری دانست و افزود: 16هزار واحد صنعتی غیرفعال در کشور وجود دارد که به دلیل فقدان نقدینگی فعالیت ندارند، اما اگر تولید و عرضه بیشتر شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند البته تحقق تمامی این موارد مستلزم اراده دولت برای تغییر شرایط است.

نظری خانقاه با بیان اینکه علاوه بر گرانی دلار، افزایش قیمت مواد اولیه داخلی نیز بر بهای کالاها اثرگذار است، اظهار کرد: به طور مثال اگرچه ساخت فولاد داخلی بوده و ارزبری ندارد اما به دلیل پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه قیمت این محصول در کشور صعودی شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه در شرایط کنونی تنظیم بازار به حال خود رها شده است، توضیح داد: به نظر می‌رسد سازمان تعزیرات، ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعطیلی به سر می‌برد، حال آنکه نهادهای نظارتی و مسئولان مربوطه باید وارد میدان شده و از افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های جلوگیری کنند./

پایان پیام

نظر شما