شناسهٔ خبر: 41765121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

هذیان‌گویی آمریکایی‌ها در پی بازداشت تروریست خطرناک

العالم نوشت: به نظر می رسد ضربه امنیتی ایران به طرح های آمریکا چنان سنگین بود که سبب شد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به هذیان گویی بیفتند و از ایران بخواهد تا به "معیارهای بین المللی احترام بگذارد".

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

به رغم آنکه تلویزیون ایران تصاویری از جمشید شارمهد تروریست خطرناک و سرکرده گروه تروریستی تندر را پخش کرد که در چنگ سربازان گمنام ایرانی است و نیز به رغم فایل های صوتی که طی آن ها مسئولیت اقدامات تروریستی را بر عهده گرفته است؛ اما آمریکایی ها و اسراییلی ها و سعودیی هایی که شارمهد را به کار گرفته بودند، شک و تردید دارند که این تصاویر در ایران گرفته شده است تا آنکه بیانیه وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که مزدور تروریست آنها در چنگ ایرانی‌هاست.

آمریکا حق دارد که به خاطر از دست دادن یکی از تروریست‌های خطرناک خود که موجب شهادت بسیاری از ایرانی ها شده است، احساس غم و اندوه کند. جمشهید شارمهد که ریاست گروه تروریستی تندر را بر عهده دارد، 12 سال پیش برای عملیات منفجر کردن حسینیه سید الشهدا در شیراز برنامه ریزی کرده بود که طی این عملیات 14 نفر به شهادت رسیدند و 215 تن دیگر از شهروندان شرکت کننده در مراسم عزاداری امام حسین(ع) مجروح شدند. شارمهد همچنین طی سالهای گذشته برای انجام چندین عملیات مخرب از جمله انفجار سد سیوند در شیرواز و منفجرکردن بمب های سمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نیز انفجار مرقد امام خمینی(رض) برنامه ریزی کرده بود؛ اما تمام این عملیات به سبب هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی گشت.

نکته قابل توجه آن است که شارمهد آشکارا مسئولیت انجام این جنایتهای شنیع را به عهده می گرفت و از اینکه قادر به انجام هرکاری در ایران است، فخرفروشی می کرد و در مقابل از حمایت و پشتیبانی برخوردار بود؛ آمریکایی ها و اسراییلی ها و سعودی‌های نیز طی سال‌های گذشته امنیت او را تامین می کردند.

پیش از این گفتیم که ایران انزجار و ناامیدی آمریکا به سبب بازداشت مزدورش شارمهد را درک می کند؛ اما آنچه که قابل درک نیست هذیان گویی وزارت خارجه آمریکا درباره لزوم احترام به معیارهای بین المللی در تعامل با این تروریست خطرناک است که دستانش به خون ایرانیان بیگناه آلوده است و اساسا نمی دانیم مقصود از این معیارها چیست؟ اگر مقصودش محاکمه عادلانه این تروریست است، ایران همواره به این معیار پایبند بوده است. اعضای گروه تروریست منافقین که بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند، به صورت عادلانه محاکمه شدند و محاکمه های آنها از تلویزیون پخش شد. حتی عبدالمالک ریگی تروریستی که از قتل و اعدام و سربریدن و دیگر عملیات تروریستی خود فیلمبرداری می کرد، به صورت عادلانه محاکمه شد و به جنایت های خود اذعان کرد. او همچنین اعتراف کرد که آمریکایی ها و سعودی ها و صهیونیستها او را بکار گرفته اند. روح الله زم که عامل اصلی فتنه و آشوب و اغتشاشات در ایران بود، او نیز به صورتی که خودش نیز انتظار نداشت، محاکمه شد و در دادگاه نیز بسیار آزادانه صحبت می کرد چنانکه توجه ناظران را جلب کرد.

اما آیا آمریکا خود به معیارهای بین المللی احترام می گذارد؟ نه با تروریستها بلکه با ملتها و رهبران و فرماندهانی که با تروریستهای داعش مبارزه کردند؟ آیا زمانی که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس رهبران پیروزی علیه ترویسم داعشی را ترور کرد، به معیارهای بین المللی پایبند بود؟ آیا ایجاد ترس و وحشت در دل مسافران هواپیمای ایرانی بر فراز آسمان سوریه با معیارهای بین المللی مطابقت داشت؟ در حالی که نزدیک بود این هواپیما را ساقط کند همانطور که هواپیمای مسافربری ایران را در سال 1988 بر بالای خلیج فارس ساقط کرد و بیش از 300 نفر بی گناه اغلب از زن و کودک را به قتل رساند. آیا آمریکا در اشغال عراق و تخریب زیرساخت های این کشور به دلایل واهی و قتل صدها هزار نفر از مردم این کشور به معیارهای بین المللی احترام گذاشت؟ آیا زمانی که داعش را ایجاد کرد و به خاطر اسراییلی ها آشوب و تنش در منطقه به راه انداخت، به معیارهای بین المللی پایبند بود؟ آیا مشارکت در جنگ یمن و حمایت از این جنگ نیز با معیارهای بین المللی مطابقت دارد؟ آیا اعمال تحریم ها و محاصره ها علیه ملت ها در زمان شیوع ویروس کرونا نیز مطابق با معیارهای بین المللی است؟ آیا زمانی که از نظام های دیکتاتور و تروریست مانند نظام عربستان و رژیم صهیونیستی حمایت می کرد، به معیارهای بین المللی احترام گذاشت؟

پومپئو به رغم آنکه از سرنوشت جمشید شارمهد ناراحت و غمگین است؛ اما همچنان سخنانش به دور از واقعیتهاست. آدم متکبری مانند پومپئو تا زمانی که قدرت و پول و نفوذ دارد، هیچ اهمیتی به واقعیتها و خون افراد بیگناه نمی گذارد؛ برای او حتی اهمیت ندارد که دیگران را بتواند با سخنانش متقاعد کند.

 

نظر شما