شناسهٔ خبر: 41762843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مجلس یازدهم و تهدید دوباره دولت / وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها بدانند که کمیسیون اصل 90 در انجام وظایف خود مصمم است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بنا شد تا موضوع بورسیه‌های دانشگاه‌ها نیز در کمیته فرهنگی، اجتماعی مورد رسیدگی قرار گیرد و کمیته مربوطه جلسه‌ای را برای این منظور در سه‌شنبه این هفته خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بنا شد تا موضوع بورسیه‌های دانشگاه‌ها نیز در کمیته فرهنگی، اجتماعی مورد رسیدگی قرار گیرد و کمیته مربوطه جلسه‌ای را برای این منظور در سه‌شنبه این هفته خواهد داشت.

 

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درخصوص جلسه روز یکشنبه این کمیسیون گفت: جمع‌بندی جلسه کمیسیون اصل 90 به این صورت شد که همکاری لازم در حوزه این کمیسیون صورت گیرد و مقرر شد صورت‌جلسه‌ای به سرعت توسط کمیسیون تهیه و برای تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با مجلس مرتبط است و مکلف هستند موارد قانونی با کمیسیون اصل 90 برقرار کنند، ارسال شود که به این ترتیب یکبار ابلاغ اولیه برای همه دستگاه‌ها صورت گرفته باشد.

 

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: پس از نشست هیات‌رئیسه کمیسیون با معاونین دستگاه‌ها و سازما‌ن‌های مختلف جلسه‌ای با حضور تمامی اعضای کمیسیون برگزار شد که در ابتدا هیات‌رئیسه گزارشی را از نشست ساعت قبل خود با معاونین پارلمانی دستگاه‌ها به اعضا ارائه کرد و پیرامون این گزارش بحث‌هایی صورت گرفت و بر این نکته تأکید شده که تصمیم گرفته شده توسط هیات‌رئیسه برای پیگیری پرونده‌ها باید قطعی باشد تا وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها بدانند که کمیسیون اصل 90 در انجام وظایف خود مصمم است.

 

خضریان ضمن اشاره به بازدید نمایندگان از وضعیت هفت‌تپه تصریح کرد: در این جلسه گزارش هیأت اعزامی کمیسیون به خوزستان در مورد اعتراض توسط کارگران شرکت هفت‌تپه مطرح شد که یکی از محورهای اصلی گزارش این بود که فقدان اهلیت فردی که شرکت به آن واگذار شده از عوامل اصلی بروز مشکلات و هدررفت سرمایه ملی در باره این شرکت و همچنین بروز حتی مشکلات اجتماعی و اعتراضات مردمی شده‌ است.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: در این جلسه به دنبال بحث پیرامون موضوع واگذاری هفت‌تپه بنا شد تا کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون موضوع خصوصی‌سازی شرکت‌ها را عمیقاً مورد رسیدگی قرار دهد.

 

خضریان ضمن تاکید بر تامین ارز اظهار کرد: همچنین در این جلسه گزارش کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی در مورد موضوع تأمین ارز واردات نهاده‌های دامی و مشکلاتی که در این حوزه ایراد شده مطرح شد که اگر رسیدگی سریع نسبت به این معضل صورت نگیرد احتمال اینکه در این حوزه کشور با مشکلاتی مواجه شود، وجود دارد و پس از ارائه گزارش در این باره بر این نکته تأکید شد تا موضوع به صورت تخصصی‌تر مورد پیگیری قرار گیرد و بنا شد تا روز دوشنبه هفته آینده نشست دیگری به صورت تخصصی‌تر و جدی‌تر برای پیگیری این موضوع برگزار شود.

 

عضو کمیسیون اصل 90 در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این بنا شد تا موضوع بورسیه‌های دانشگاه‌ها نیز در کمیته فرهنگی، اجتماعی مورد رسیدگی قرار گیرد و کمیته مربوطه جلسه‌ای را برای این منظور در سه‌شنبه این هفته خواهد داشت.

 

خضریان در پایان یادآور شد: کمیته سیاسی نظامی کمیسیون هم موضوع FATF و اینکه روابط ما در ارتباط با این موضوع در چه وضعیتی است را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

 

منبع: برنا

 

نظر شما