شناسهٔ خبر: 41759764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

‌بی‌بی‌سی فارسی لیدر جریان تحریف علیه ایران/ واکنش‌های گسترده در فضای مجازی به رسوایی پروژه کشته‌سازی از کرونا در ایران

خبرگزاری میزان- رهبر معظم انقلاب، در سخنرانی اخیر خود جریان تحریف را تلاش دشمن برای ضربه به روحیه مردم توصیف کردند، حقیقتی که با پروژه کشته سازی دروغین بی‌بی‌سی فارسی اثبات شد. از بین بردن روحیه مردم و کادر درمانی برای مقابله با ویروس کرونا هدف بی بی سی فارسی از این تحریف بزرگ بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسب روز عید قربان به جریان تحریف اشاره کردند، جریان تحریف حقایق را جریانی در موازات تحریم معرفی کردند و یکی از اهداف این جریان را ضربه به روحیه مردم دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای شکست تحریم را با شکسته شدن جریان تحریف ممکن دانستند و به مردم این اطمینان را دادند که «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه‌ی جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده‌ی ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده‌ی دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.»

چهارشنبه هشتم مرداد ماه؛ دعوا بر سر کشته سازی از کرونا در ایران

روز چهارشنبه، هشتم مرداد ماه بود که یکی از خبرگزاری‌های داخلی در گزارشی خبر داد «شبکه سعودی ایران اینترنشنال، شبکه سلطنتی B.B.C فارسی و شبکه آمریکایی VOA طی یک پروژه مشترک جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران سناریوی دورغ پردازی پیرامون آمار مبتلایان و فوتی‌های اپیدمی کرونا در ایران را در دست تهیه دارند.»

خبرگزاری فارس از اختلاف نظر شبکه‌های معاند در عددسازی پروژه تخریبی علیه جمهوری اسلامی ایران پرده برداشت و نوشت: در میان رسانه‌های معاند اختلاف نظر شدیدی پیرامون عددسازی برای فوتی‌های کرونا در ایران وجود دارد، تا آنجا که یکی از دست اندرکاران شبکه سعودی اینترنشنال با انتقاد شدید از پایین بودن عدد ساختگی B.B.C فارسی، آن شبکه را به تلاش برای اجرای منویات نظام جمهوری اسلامی ایران متهم کرده است!.

این گزارش در پایان به نقل از یک عنصر وابسته به وهابیون سعودی تاکید کرد که «نهایتا قرار شد حد وسط اعداد پیشنهادی طرفین بعنوان کشته‌های کرونا در ایران اعلام و B.B.C فارسی پروژه را کلید بزند.»

شنبه یازدهم مرداد؛ شروع پروژه تحریف

بی بی سی فارسی سه روز پس از لو رفتن عملیات برنامه ریزی رسانه‌های معاند برای آغاز پروژه کشته سازی از کرونا در ایران با محوریت آمار اعلامی بی بی سی فارسی دست به کار شد و پروژه تحریف را آغاز کرد.

بی بی سی فارسی مدعی شد «قربانیان کرونا در ایران تا پایان تیر ماه به ۴۲ هزار نفر می‌رسند که نزدیک سه برابر آمار رسمی است.»

بی بی سی فارسی گفت: یک منبع ناشناس اطلاعات مربوط به درگذشتگان و مبتلایان قطعی و احتمالی کووید-۱۹ در ایران را به بی‌بی‌سی فارسی داده است.

‌بی‌بی‌سی فارسی لید جریان تحریف علیه ایران/ واکنش‌های گسترده در فضای مجازی به رسوایی پروژه کشته‌سازی از کرونا در ایران

اصرار بر پروژه لو رفته

سه روز پس از افشای نقشه رسانه‌های معاند برای کشته سازی در ایران بی بی سی فارسی وارد عمل شد و همان پروژه را عملی کرد، این‌که چرا پیش‌بینی این اقدام مانعی برای آمارسازی دروغین این شبکه نشد را می‌توان در عدم آگاهی این شبکه لو رفتن عملیاتش و یا در گزینه‌ای محتمل‌تر ناگزیر بودن این شبکه از اجرای پروژه تحلیل کرد.

پروژه‌ای که توسط دشمنان ملت ایران طراحی شده بود و بی بی سی فارسی تنها پیمانکار اجرایی آن بود در هر شرایطی باید اجرا می‌شد، حتی به قیمت رسوایی دوباره این بنگاه دروغ پراکنی.

اتکاء بی‌بی‌سی فارسی به آمار و ارقام رسیده از سوی یک منبع ناشناس برای متهم کردن نظام بهداشت و سلامت جمهوری اسلامی به پنهان‌کاری درباره ویروس کرونا در حالی است که مطابق اعلام سازمان بهداشت جهانی و بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی، ایران در همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ که مدعیان جهانی را به زانو درآورده یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در مواجهه با آن بوده است.

این‌گونه رفتار‌های مغایر با اصول حرفه‌ای رسانه، ابعاد جدیدی از شکست راهبرد فشار حداکثری و ناکارآمدی ابزار تحریم‌ها برای به زانو درآوردن ملت ایران را مشخص می‌کند و تلاشی مزدورانه برای کمک به جایگاه متزلزل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۱۳ آبان ماه سال جاری و موفق جلوه دادن او در پیشبرد سیاست به اصطلاح مهار ایران است.

خبرگزاری میزان روز گذشته در گزارشی افشاگرانه، به ابعاد جدیدی از پروژه آمارسازی ضد انقلاب از میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران به لیدری بی‌بی‌سی فارسی پرداخت.

براساس این تا چند سال پیش در مجموعه بی‌بی‌سی مرسوم بود که تا یک خبر از سوی حداقل دو منبع رسمی تایید نمی‌شد، بر روی خروجی این شبکه قرار نمی‌گرفت، اما طی دو سال اخیر شاهد هستیم که بی‌بی‌سی فارسی برای نقش‌آفرینی در پروژه ضدایرانی و تخریب امنیت روانی مردم ایران، اصول حرفه‌ای را کنار گذشته و به منابع کذایی و تخیلی و مضحک نظیر «یوزپلنگان وطن» و یا «صداگذاری‌های استودیو‌های آلبانی» متوسل می‌شود.

میزان در این گزارش تاکید کرد: بی‌بی‌سی فارسی، طی دو سال اخیر به موازات فشار حداکثری رژیم آمریکا به مردم ایران، در نقش بازوی عملیات روانی این رژیم، نقش ویژه‌ای را برعهده داشته است.

پیش‌تر، فعالان عرصه رسانه، بی‌بی‌سی را جزو آن دسته از رسانه‌های ضدایرانی می‌دانستند که حداقل در فرم و ظاهر استراتژی «القای بی‌طرفی» را مراعات می‌کند و سعی می‌کند منویات ضد ایرانی‌اش را در پس انبوهی از اخبار و تحلیل‌های خاکستری عرضه دارد تا از این طریق بر ناخودآگاه (subconscious) مخاطبان اثر بگذارد.

مقابله با جریان تحریف در فضای مجازی

کاربران شبکه‌های اجتماعی با مشاهده این اقدام غیر حرفه‌ای بی بی سی فارسی و از آن مهم‌تر پیش بینی درست پروژه آمارسازی دروغین این شبکه از روز گذشته با هشتگ انگلیسی bbcshutup# به کشته‌سازی دروغین این شبکه واکنش نشان دادند، کاربران توییتری شب گذشته با ترند دوم کردن این هشتگ در توییتر فارسی صدای انزجار خود از این رسانه فارسی زبان را به گوش مدیران بی بی سی رساندند.

انتهای پیام/

نظر شما