شناسهٔ خبر: 41759070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل مطرح کرد؛

پرداخت حقوق به کارگران الزامی است/ کارفرمایان متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه و تعطیلی آن را بهانه نکنند

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل ؛ کارفرمایان واحد های تولیدی را حتی در صورت تعطیلی و یا توقف فعالیت تولیدی ملزم به پرداخت حقوق و مزایای کارگران کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا ؛ قاسم رحیمی امروز دوشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات کارخانه نئوپان خلخال افزود: کارگران واحدهای تولیدی در همه مناطق استان بخشی از سرمایه این واحدها محسوب و کلیه کارفرمایانی که واحدهای آنها به هردلیلی تعطیل و فعالیت تولیدی در آنها متوقف شده ملزم به پرداخت حقوق به کارگران خود بوده و تعطیلی واحد نمی‌تواند بهانه‌ای برای قطع حقوق و مزایای آنها باشد.

وی با بیان اینکه کارفرمای کارخانه نئوپان نیز ملزم به پرداخت حقوق و مزایای ۱۵۰ کارگر خود است در ادامه  با اشاره به اینکه  مسئولان برای رفع مشکلات کارخانه ئوپان خلخال اقداماتی زیادی صورت داده اند تا این واحد تولیدی به طور کل تعطیل نشود ، گفت: با وجود همه مشکلات موجود در این واحد صنعتی با تلاش‌های صورت گرفته سه ماه بیمه بیکاری به کارگران این واحد صنعتی پرداخت شده است .

وی گفت: در وضعیت حاکم کرونایی باید بانک‌های عامل آخرین دستورالعمل بانک مرکزی را در خصوص نحوه ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا مدنظر قرار دهند.

رحیمی گفت: نباید طرح‌های سرمایه‌گذاری  اقتصادی در چرخه بروکراسی اداری گرفتار شوند و دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در صورت وجود مشکل در طرح با ذکر دلیل در اسرع وقت به صاحبان وام اعلام کنند تا بیشتر از این معطل نباشند.

وی همچنین در رابطه با تسهیلات کرونا گفت: متقاضیان با مراجعه به سایت کارا تا پایان مرداد ماه فرصت دارند نسب به شغل مورد نظر خود ثبت نام و در صورت حایز شرایط از این تسهیلات برای حل بخشی از مشکلات خود بهره مند شود.

 رحیمی  با اشاره به عملکرد قابل قبول استان اردبیل نسبت به وضعیت کل کشور در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا گفت: تاکنون ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به بیش از ۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی و کشب و کار آسیب دبده از کرونا پرداخت شده است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌ها در تسریع روند پرداخت ها گفت: تعداد بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ کسب و کار جهت دریافت تسهیلات به با نیاز مالی هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده و در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه محل تسهیلات پرداختی به هیچ عنوان از منابع داخلی بانک نیست گفت: بانک ملزم به پرداخت تسهیلات بر اساس دستورالعمل ارسالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

 رحیمی با عنوان اینکه مرحله پنجم پرداخت تسهیلات حمایت از طرح های اشتغال روستایی و عشایری به استان ها ابلاغ شده است، اظهار  کرد: پرداخت این تسهیلات در قالب متمم با اولویت طرح های نیمه تمام و بر اساس دستورالعمل خواهد بود.

کارخانه نئوپان خلخال متعلق به بنیاد مستضعفان بود که آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است. این واحد تولیدی از چندی پیش دچار مشکلاتی شده و فعالیت آن متوقف شده است.

نظر شما