شناسهٔ خبر: 41759007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون‌بر هفت هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی سنجش شدند

زاهدان- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و ۲۱۳ نفر از نوآموزان این استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

مریم حجتی نسب روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۶۰ پایگاه ثابت و سیار اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را برای سال تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ انجام می‌دهند.

وی افزود: روزانه ۲۰ دانش آموز در هر شیفت کاری با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش نگرانی و تردد تعریف شده نوآموزان و والدین آنان سنجش می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۳۶۰ نفر از نیروهای این اداره‌کل از ۲۵ تیر تا پایان شهریور کار سنجش نوآموزان این استان را بر عهده دارند.

وی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

حجتی نسب اظهارداشت: ۸۰ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان‌های سیستان و بلوچستان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

نظر شما