شناسهٔ خبر: 41758967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت کنگره ملی شهدای لرستان برای محتواسازی

ابراهیم شریفی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ستاد کنگره ملی شهدای استان همکاری لازم را با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای تامین محتوای لازم برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس داشته باشد.

صاحب‌خبر -

محسن رشیدی در دیدار با دبیر کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان که ۱۲ مردادماه صورت گرفت، اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های شهدا یکی از موثرترین راه‌های ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهداست.

وی تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در راستای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر کنگره ملی شهدای استان نهایت همکاری با ستاد برگزاری این کنگره عظیم را خواهد داشت.

رشیدی با اشاره به اهمیت و جایگاه مراکز فرهنگی دفاع مقدس در انتقال و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ادامه داد: باغ موزه‌های دفاع مقدس در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس برای جوانانی که جنگ را درک نکرده‌اند بسیار موثر هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: از ستاد کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان انتظار داریم  همکاری لازم را با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای تامین محتوای لازم برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان داشته باشند.

وی با اشاره به چهل سالگی دفاع مقدس، افزود: برای ثبت اسناد دفاع مقدس باید تلاش بیشتری شود تا برای نسل‌های آینده ارزش‌های پرافتخار مردم سرزمین‌مان که حتی وجبی از خاک‌مان را از دست ندادند به یادگار بماند و در این زمینه نیز ستاد کنگره ملی شهدای استان می‌تواند بیشترین همکاری را با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشد.

یکی دیگر از محورهای مورد بحث در این جلسه یادمان‌های شهدا بود که رشیدی در ادامه سخنان خود، یادمان‌های شهدا را در برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مصادیق فرهنگ ایثار و شهادت موثر دانست.

انتهای پیام

نظر شما