شناسهٔ خبر: 41758775 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌برداری از 53 پروژه در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران

وزیر نیرو گفت: نامگذاری سال به نام جهش تولید، زمینه دوری آفات گریبان‌گیر سال آخر دولت‌ها را به وجود آورد و مجموعه دولت را برای تحقق شعار سال بسیج کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چهاردهمین هفته از پویش الف-ب-ایران، صبح امروز در شرکت سهامی برق منطقه‌ای تهران با افتتاح 15 پروژه، پیگیری شد. در این مراسم، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ضمن اشاره به این نکته که 13 مرداد سال جاری، اولین روز از آخرین سال دولت تدبیر و امید به حساب می‌آید، عنوان کرد: توجه به اهمیت این روز به ما یادآوری می‌کند، وزارت نیرو تنها یکسال زمان دارد تا کارنامه‌ای درخشان و موفق از خود به یادگار بگذارد و به ریل‌گذاری برای دولت آینده بپردازد.

وزیر نیرو در تشریح برکات نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، گفت: نامگذاری سال و پرداختن به موضوع جهش تولید، زمینه دوری آفات گریبان‌گیر سال آخر دولت‌ها را به وجود آورد و مجموعه دولت را برای تحقق شعار سال بسیج کرد.

*افتتاح 53 پروژه در قالب پویش هرهفته الف-ب-ایران

عضو کابینه دولت دوازدهم، ضمن توضیح اهداف مطرح شده در پویش هر هفته الف-ب-ایران، بیان کرد: وعده ما به مردم افتتاح 250 پروژه در حوزه آب و برق تا پایان دولت بود که تا امروز، با گذشت 14 هفته از این پویش، 53 پروژه در حوزه ساخت و ساز  و سازوکار، افتتاح شده است.

وی، در ارتباط با پروژه‌های افتتاح شده در چهاردهمین هفته از این پویش، افزود: در همین راستا، 15 پروژه مرتبط با پست‌ها و خطوط فوق توزیع برق در شهر تهران با سرمایۀ 2 میلیارد و 852 میلیون ریالی و با هدف تامین برق پایدار شهر تهران در بازه‌های زمانی پیک مصرف به مرحله افتتاح رسید.

*در حوزه تامین زیرساخت‌های آب و برق توان رقابت با کشورهای توسعه یافته را داریم

اردکانیان با اشاره به کاهش 80 درصدی منابع مالی دولت نسبت به دولت قبل، گفت: در شرایط سخت تحریم‌های ناجوانمردانه و هوشمند، وزارت نیرو با اتکا بر منابع عمومی، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان، در جهت ارتقا شاخص‌های موجود، تمام توان خود را به میدان آورده است.

وزیر نیرو در تشریح آمار مرتبط با شاخص‌های حوزه نیرو و مقایسه آن با آمار سایر کشورها گفت: به استناد آمار و شاخص‌های جهانی، وضعیت زیرساخت‌های برقی و آبی ما نه تنها در منطقه و سطح کشورهای در حال توسعه، بلکه در سطح کشورهای توسعه یافته نیز قابلیت رقابت را دارا است.

این مقام مسئول، در توضیح آمارهای مذکور عنوان کرد، شاخص متوسط جمعیت شهری که از آب آشامیدنی بهره‌مند هستند در دنیا معادل 85 درصد است که این رقم در کشور ما نزدیک به 100 درصد برآورد می‌شود.

وی در بیان آمار متوسط جمعیت روستایی که به آب آشامیدنی دسترسی دارند، افزود: در حالی این آمار در سطح جهان 53 درصد است که در کشور ما رقم 82.5 درصد را لمس کرده است.

* افتتاح پروژه در حوزه‌های آبریز مشترک در دستور کار است

اردکانیان، با اشاره به وجود رودخانه‌های مرزی و حوضه‌های آبریز مشترک در 12 استان مرزی کشور اظهار داشت: در پانزدهمین هفته از پویش، مجموعه پروژه بزرگی در عرصه آب و خاک کشور با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو در انتها، با اشاره به معاهدات بین‌المللی در حوزه منابع آبی مشترک، گفت: خوشبختانه برای چگونگی استفاده از این منابع حیاتی با همه کشورهای همسایه معاهدات معتبر بین‌المللی داریم و مرزنشینان ما شایسته‌ترین‌ها برای بهره‌مندی از این منابع خدادادی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما