شناسهٔ خبر: 41758686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خبر پامپئو درباره تصمیم ترامپ علیه شرکت‌های چینی

وزیر خارجه آمریکا از اقدام آتی رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با شرکت‌های نرم افزاری چینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به زودی در ارتباط با شرکتهای نرم افزاری چین که مستقیما درحال انتقال اطلاعات به دولت پکن هستند و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می کنند، اقداماتی را انجام خواهد داد.

پامپئو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: رئیس جمهور ترامپ گفته "کافی است" و ما قصد داریم که این موضوع را حل کنیم؛ بنابراین او در روزهای آتی اقداماتی را در ارتباط با ریسک های امنیتی ایجاد شده از سوی شرکتهای نرم افزاری مرتبط با حزب کمونیست چین انجام خواهد داد.

این خبر بعد از آن منتشر شد که ترامپ روز جمعه گفته بود دستوری را مبنی بر ممنوعیت فعالیت تیک تاک در ایالات متحده صادر خواهد کرد.

مقامات آمریکایی در ماه های اخیر بارها مدعی شده بودند که برنامه تیک تاک تحت مدیریت شرکت نرم افزاری بایت دنس به دلیل نحوه مدیریت داده های کاربرانش، تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می رود.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در مصاحبه ای جداگانه گفت که کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا که به بازبینی کاربردهای امنیت ملی قراردادهای خارجی تجاری می پردازد، درحال بررسی این موضوع است.

انتهای پیام/

نظر شما