شناسهٔ خبر: 41758580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست نمایندگان عراقی برای برگزاری جلسه فوق‌العاده ویژه بررسی انتخابات

رسانه‌های عراقی اعلام کردند نمایندگان پارلمان ۱۰۰ امضا جمع‌آوری کرده‌اند تا جلسه‌ای فوق‌العاده ویژه بررسی انتخابات زودهنگام تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «ارشد الصالحی» رئیس جبهه ترکمن پارلمان عراق امروز (دوشنبه) از تداوم اختلاف‌ها درباره قانون انتخابات و جمع آوری بیش از ۱۰۰ امضا برای تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی انتخابات زودهنگام خبر داد.

او در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: اختلاف‌ها درباره قانون انتخابات به ویژه در برخی ماده‌های آن همچنان وجود دارد و هماهنگی میان دولت، کمیسیون انتخابات و پارلمان همان مسئله‌ای است که به پیروزی در انتخابات زودهنگام منجر خواهد شد.

الصاحی افزود: بیش از ۱۰۰ نماینده خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده ویژه بررسی انتخابات زودهنگام و مواضع همسو با آن هستند.

این نماینده ترکمن در پایان علت ایجاد هرج و مرج در کشور را نتیجه قانونی نشدن تظاهرات مسالمت آمیز از سوی پارلمان عنوان کرد و گفت که ضعف در هماهنگی میان دستگاه قضایی و طرف‌های قانونی در حوزه حقوق بشر وجود دارد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در یک سخنرانی تلویزیونی روز جمعه از جزئیات انتخابات زودهنگام آتی در این کشور پرده برداشت.

در این سخنرانی، مصطفی الکاظمی اعلام کرد دولتش قصد دارد تا انتخاباتی زودهنگام را در تاریخ ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار کند و به همین منظور از تمامی عراقی‌ها خواست تا به منظور ایجاد تغییرات در صحنه سیاسی کشور به پای صندوق‌های رأی بیایند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز خواستار آن شد که انتخابات پارلمانی این کشور زودتر از زمان تعیین شده، برگزار شود.

او تاکید کرد که همگان باید در خصوص اختیارات خود هوشیار باشند و به مسئولیت‌های خود در قبال ملت عمل کنند و به خاطر عراق و وفاداری به فداکاری‌های مردم این کشور، این کار باید انجام شود.

ائتلاف فتح و فراکسیون صادقون نیز بر برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه آوریل تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما