شناسهٔ خبر: 41758319 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی برای افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن را داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است و آمادگی لازم برای افزایش این میزان وام را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش‌از ظهر امروز در بازدید از پروژه اراضی ۳.۱۹ بهاران سنندج که در قالب پروژه‌های انبوه برای تولید مسکن در نظر گرفته شده است، با اشاره به اینکه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در استان زیاد و فقر زمین داریم، اظهار داشت: باید تمام پلاک‌ها تجمیع و حداکثر کاربری و تراکم در کمیسیون ماده ۵ در نظر گرفته شود.

او به فقر شدید زمین و توپوگرافی منطقه اشاره کرد و گفت: باید این اراضی به‌صورت انبوه‌سازی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: آمادگی لازم برای افزایش این میزان وام از منابع شرکت را داریم.

مصطفی رضایی، رئیس بازآفرینی شهری اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان کردستان نیز در این بازدید با اذعان به اینکه در دهه ۹۰ خام‌فروشی کرده و بخشی از این اراضی را فروخته و به شرکت تعاونی کارکنان ارشاد اسلامی استان واگذار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون مجموع دو لکه ۲۱ هزار و ۹۹۳ متر باقیمانده است.

او گفت: پس از پیگیری‌های زیاد، هم‌اکنون ۴۳ قطعه ۱۶۰ متری تا ۱۸۰ متری آماده و دارای یک لکه تجاری بزرگ، ۱۰ لکه تجاری کوچک و یک لکه آموزشی با مشارکت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی و ظرفیت بارگذاری ۱۶۸ واحد مسکونی را داشته و بخشی از تعهدات طرح اقدام ملی مسکن از این محل مرتفع می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ع

نظر شما