شناسهٔ خبر: 41758318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستور رئیس‌جمهور الجزایر برای تحقیق درباره اقدامات مخرب برنامه ریزی شده علیه دولت

زینب غلامی

رئیس‌جمهور الجزایر دستور انجام تحقیقات در خصوص حوادثی را داد که از آن با عنوان "اقدامات برنامه ریزی شده برای بی ثبات کردن کشور" یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ساکنان پایتخت الجزایر و شهرهای دیگر از اخیرا شاهد قطعی برق و کمبود آب طی دوره گذشته به ویژه در روزهای تعطیلی عید قربان بودند. برخی بانک‌ها نیز شاهد صف‌های طولانی مردم بود که موجب برخی مشکلات بهداشتی ناشی از شیوع کرونا شد. در عین حال آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در هزاران هکتار جنگل با افزایش دمای هوا رخ داد.

در همین راستا، عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر دستور داده تحقیقاتی درباره شرایطی که ثبات کشور را برهم می‌زند و دولت آن را اقداماتی برنامه‌ریزی شده می‌داند، آغاز شود.

این اقدام بعد از کاهش نقدینگی در بانک‌ها، آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها و قطعی برق و کمبود آب صورت گرفته است.

دولت الجزایر برای مهار تحرکات اجتماعی در میان فشارهای مالی ناشی از کاهش شدید درآمدهای انرژی که منبع اصلی حمایت مالی از بودجه است، تلاش می‌کند.

عبدالعزیز جراد، نخست‌وزیر الجزایر به خبرنگاران گفت که وقوع سه اتفاق کاهش نقدینگی، قطعی برق و آب در یک ماه مساله عجیبی است.

وی افزود: کاهش آب ناشی از تخریب پالایشگاهی است که شهر الجزایر و استان‌های مجاور را به آب مجهز می‌کرد. آتش‌سوزی‌ها هم عمدی بوده و حتی تخریب برخی تیر برق‌ها هم عمدی بوده است.

وی گفت که اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای وجود دارد که هدف آن ایجاد دودستگی و بی ثباتی در کشور است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما