شناسهٔ خبر: 41758210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد

آماده باش سیل در ۱۶ شهرستان گیلان/ احتمال بارش ۱۰۰ میلیمتری

طاهره رفعتی

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه پیش بینی وضع هوا در گیلان به واسطه اقلیم ویژه لحظه به لحظه در حال تغییر است، با بحران سیل در همه شهرستان های گیلان مواجه هستیم و لذا فرمانداران و بخشداران در حالت آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری از حوادث و مخاطرات طبیعی در دستور کار اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان قرار دارد، اظهار کرد: این پیش بینی ها و پیشگیری ها کمک می کند خسارت در بخش زیرساخت، کشاورزی و جان مردم کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی پیش بینی های مدیریت بحران در بین مردم، افزود: به دنبال راه اندازی سیستم هشدار سریع برای استان هستیم و همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان نقش آفرینی خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، از پیش بینی بارش ۱۰۰ میلیمتری در ارتفاعات و جلگه استان طی امروز و فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: با بحران سیل در همه شهرستان های گیلان مواجه هستیم و لذا فرمانداران و بخشداران در حالت آماده باش هستند.

مرادی، راه اندازی سیستم های هشدار سریع حوادث را یک امر قانونی در مدیریت بحران دانست و عنوان کرد: در استان گیلان طی چند ماه اخیر مراحل هشدار اولیه را فعال کردیم و هم اکنون امکانات موجود در همه دستگا ها را به حالت آماده باش درآوردیم و اطلاع رسانی های لازم به هم استانی ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی وضع هوا در گیلان به واسطه اقلیم ویژه لحظه به لحظه در حال تغییر است، گفت: از مردم می خواهیم از امروز تا آخر هفته از استقرار در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند و در صورت بروز سیل از تصویربرداری با گوشی های هوشمند خود خوددداری کنند، زیرا ممکن است جانشان به خطر بیفتد. متاسفانه برخی از تلفات جانی از ناحیه این فرهنگ نادرست رخ می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، مقابله و کاهش مخاطرات را دومین اقدام بعد از پیش بینی و پیشگیری دانست و متذکر شد: وقوع و میزان خسارت ناشی از سیل در هیچ کجای دنیا قابل پیش بینی نیست و لذا باید آمادگی خودمان را حفظ کنیم. در این راستا حوزه های راهداری، امداد و نجات، آب منطقه ای و خدمات گاز و برق را فعال کردیم.

مرادی، از فرمانداران و بخشداران خواست نسبت به راه اندازی تیم واکنش سریع در همه بخش های استان مطالبه گر باشند و عنوان کرد: یکی از مشکلات استان گیلان رانش است که در زمان بارش شدید و سیل احتمال وقوع رانش به ویژه در روستاهای بالادست افزایش می یابد لذا از مردم این مناطق می خواهیم به مکان های امن بروند و دام های خود را مدیریت کنند تا شاهد کمترین خسارات و تلفات باشیم.

انتهای پیام

نظر شما