شناسهٔ خبر: 41757758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

تقویت روابط دوجانبه ایران و گرجستان بر مبنای تمدن مشترک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برنامه راهبردی جمهوری اسلامی ایران، تاکید جدی بر دستیابی به توافقنامه های دوجانبه و چندجانبه دارد.

صاحب‌خبر -

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با افزایش سطح تعاملات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه از جمله گرجستان، گفت: وجود مرز گسترده خاکی با کشورهای متعدد بهترین فرصت برای گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارزش های فرهنگی و اجتماعی بیشماری بین کشورمان و همسایگان وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس اگر در روابط تجاری و سیاسی نسبت به مفاهیم مشترک مذکور تاکید شود، می توان آینده خوبی در روابط دو کشور متصور شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تقویت روابط با همسایگان در دستورکار سیاست خارجی کشورمان قرار دارد، ادامه داد: در واقع برنامه راهبردی جمهوری اسلامی ایران، تاکید جدی بر دستیابی به توافقنامه های دوجانبه و چندجانبه دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه واکنش منفی غربی ها به روند جدید دیپلماسی ایران بیانگر اهمیت موضوع یاد شده است، افزود: به عبارتی آمریکایی ها و همپیمانان آنها در منطقه، نسبت به نفوذ معنوی ایران هراس دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه، خاطرنشان کرد: در واقع امروزه نقش ایالات متحده در کشورهای منطقه رو به کمرنگ شدن است اما جایگاه ایران روند صعودی دارد از این رو شاهد خشم غربی ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سفیر ایران و نخست‌وزیر گرجستان در دیداری، نسبت به توسعه و تقویت روابط دوجانبه ابراز امیدواری کردند. در این دیدار، طرفین با مرور روابط دو کشور و با نگاهی به حساسیت‌های مسائل منطقه ای، ابراز امیدواری کردند با عبور از مشکلات فعلی، روابط ایران و گرجستان بر اساس فرهنگ و تمدن مشترک گسترش و توسعه یابد./

پایان پیام

نظر شما