شناسهٔ خبر: 41757740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه عمومی گیلان:

ارائه کتاب در کتابخانه ها باید بر اساس نیاز و ذائقه مخاطب باشد

رودسر- مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: ارائه کتاب در کتابخانه ها باید نیاز سنجی شده و بر اساس نیاز و ذائقه مخاطب ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی رودسر در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به سبقه فرهنگی و علاقه مندی مردم این شهرستان به کتاب، اظهار کرد: باید برنامه ریزی مناسبی در حوزه فرهنگی به ویژه کتاب شهرستان رودسر انجام شود.

کرمی به حضور کانون‌های فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر اشاره کرد و افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت‌های این کانون‌ها توجه آنها به همه رده‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با فرهنگ و آداب و رسوم ایران است.

وی در ادامه با اشاره به نیازمندی کتابخانه های عمومی رودسر به کتاب، گفت: با توجه به علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی در رودسر باید به این موضوع توجه شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با تأکید بر اینکه تهیه کتاب باید با توجه به نیاز و ذائقه مخاطب باشد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی فعالیت‌ها امروز شهروندان از اوقات فراغت بیشتری برخوردار بوده لذا باید کتاب‌های مناسبی در اختیار آنها قرار داده شود.

وی در ادامه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران در حوزه کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و افزود: توجه مسئولان به حوزه فرهنگی سبب می‌شود تا شاهد اتفاقات خوبی در فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی باشیم.

کرمی با اشاره به همکاری خوب شهرداری کلاچای در پرداخت حق نیم درصد کتابخانه ها، گفت: کتابخانه یک نهاد عمومی غیر دولتی است و هیچ ردیف بودجه ندارد و تنها منبع درآمد آن نیم درصد شهرداری‌ها است که می‌توانیم هزینه‌ها ازجمله خرید کتاب. برگزاری مراسم، و برنامه‌ها را از این محل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش مطالعه در هر جامعه سبب کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، گفت: قطعاً غفلت نسبت به این موضوع سبب بروز آسیب‌های فراوان و جبران ناپذیری در جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه به وجود پروژه‌های نیمه کاره این نهاد به واسط عدم تخصیص اعتبار اشاره و تأکید کرد: باید با همکاری و تعامل به ویژه از سوی نمایندگان مجلس در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

نظر شما