شناسهٔ خبر: 41757716 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نکات سفر به کردان در شرایط کرونایی

کردان روستایی زیبا و سر سبز، یکی از نزدیک ترین روستاها به شهر تهران می باشد.

صاحب‌خبر -

ما در این مقاله قصد داریم نکات سفر به کردان در شرایط کرونایی را در اختیارتان قرار دهیم. برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود به دنبال منطقه ای خوش آب و هوا هستید؟ همچنین نمی خواهید مسیر طولانی در جاده باشید؟ مدت زمان طولانی است که در قرنطینه خانگی هستید؟ البته که کار درست و منطقی می کنید که برای سفرهای غیر ضروری از منزل بیرون نمی آیید. اما با رعایت نکات سفر به کردان در شرایط کرونایی می توانید چند روزی را با کم ترین هزینه به گردش و تفریح بپردازید.

همان طور که می دانید کردان دارای مناطق بکر و سر سبز بسیاری در کنار ویلاهای لاکچری و با امکانات می باشد. شما عزیزان می توانید با اجاره ویلا کردان هم از مناطق دیدنی آن بهره ببرید و هم لقامتی رویایی در ویلاهای استخردار داشته باشید. تمامی ویلاها قبل و بعد از مسافران با مواد ضد عفونی کننده به خوبی پاک می شوند و آب استخرها با کلر، میکروب زدایی خواهند شد. پس اگر از خانه ماندن کلافه اید و می خواهید سفری ایمن به نزدیک ترین شهرها و روستاهای خوش آب و هوا داشته باشید، کردان می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

آب و هوای کردان

کردان یکی از بهترین مناطقیست که می توانید از آب و هوای خوب آن ، دیدنی های کردان و همچنین باغ ها و کوچه باغ های پر از درختان میوه در این روستا دیدن کنید. به طبیعت چشم نواز ادغام شدن رودخانه ها و کوه ها و باغستان ها خیره شوید. با لوکس ویلا همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی درباره روستای کردان با شما به اشتراک بگذاریم .

این ییلاق از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است. در فاصله 25 کیلومتری از کرج و 65 کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است. روستایی عاری از سر و صدا، دود و آلودگی هوا و ساختمان های بلندمرتبه و ترافیک و تا چشم کار می کند باغ ها و درختان و سرسبزی و زیبایی پیش روی چشمان شما می باشد.

این روستا به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد و وجود جاذبه های زیبای طبیعی، تاریخی و گردشگری و نزدیکی به اتوبان تهران-قزوین و نیز برخورداری از آب و هوایی بسیار مطلوب، علاوه بر دارا بودن تعداد زیاد گردشگر، پتانسیل خوبی در مهاجر پذیری نیز دارد.

در زمان های کمی دورتر، این منطقه جز حاشیه شهر به شمار می آمد. ساکنان آن را حاشیه نشین می خواندند. اما امروزه این منطقه به یکی از مناطق ویلانشین پایتخت بدل شده و عده بسیاری برای ییلاق به کردان سفر می کنند.

کردان کجاست

برای دسترسی به روستای سرسبز کردان با این تعداد جاذبه های طبیعی و تاریخی، باید ابتدا خود را به کرج رسانده. از آن جا مسیر آزادراه قزوین را ادامه دهید. پس از سپری کردن کمتر از 20 کیلومتر، با تابلوی خروجی  مواجه می شوید، پس از خروج و وارد شدن به جاده ای روستایی، تنها با طی کردن چند کیلومتر خود را در قلب یکی از بهشت های موجود بر روی زمین خواهید یافت.

معرفی جاذبه های دیدنی کردان

رود کردان

از جمله مناطق دیدنی کردان ، رود کردان می باشد . این روز از ارتفاعات کهار پایین می‌ریزد . این رودخانه از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده .در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه ی شور می‌‌شود. استان البرز بخش عمده ای از مسافران خودش را مدیون این رود شده و بی‌دلیل هم نیست که نام خود را از این رود گرفته باشد.

برج مقبره

از دیگر مناطق دیدنی در این منطقه می توان برج مقبره را نام برد .در این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی، در آن میراثی مانده از تاریخ نیز وجود دارد . با نام برج مقبره کردان شناخته می شود. این برج آجری در فاصله 800 متری از روستا واقع شده .پلانی خورشیدی شکل و مدور دارد و بر روی سکویی دایره مانند به قطر 8 متر بنا شده است.

باستان شناسان این برج را که از سقفی گنبدی برخوردار است به دوران سلجوقیان نسبت داده و عده ای نیز بر این باورند که این بنا، مقبره امام زاده حسین (ع) از نوادگان امام سجاد (ع) است. به همین خاطر، بسیاری به نیت زیارت این مقبره، به این ییلاق سفر می کنند. وقتی از مردم بومی درباره جاهای دیدنی کردان بپرسیم، اول به یاد مقبره می‌افتند که یک کیلومتر از روستا فاصله دارد.

این برج آجری، شکل مدوری دارد. به گفته باستانشناسان عمرش به دوره سلجوقیان برمی‌گردد. سقف مقبره به شکل یک کلاه‌خود است . روی دیوار آن سوراخ‌هایی وجود دارد که احتمالا برای چرخش هوا و دفع رطوبت بوده.

هنوز مشخص نیست که اینجا مقبره کسی بوده یا استفاده نظامی از آن شده . اما آن چیزی که به جذابیتش اضافه کرده طبیعت زیبای اطراف مقبره است .انگار ما را به فیلم‌های قدیمی روستایی می‌برد. با این حال بعضی از مردم با اطمینان از اینکه اینجا مقبره امام‌زاده حسین است. برای زیارت به آن می‌روند. مقبره در مسیر رودخانه قرار دارد. می‌توان برنامه دیدن از آن را هم در ادامه تماشای رود قرار داد.

پل بانو صحرای کردان

یکی دیگر از مناطق دیدنی در این منطقه ی خوش آب و هوا، علاوه بر برج مقبره، در فاصله دو کیلومتری از این شهر پلی قدیمی با نام بانو صحرای کردان نیز وجود دارد. یکی دیگر از آثار تاریخی روستا بشمار می آید. این پل در دوران صفویه ساخته شده و تنها دو پایه و بخشی از اتاق های آن باقی مانده است.

کوه ‌نوردی در کردان

کردان از شرق به کوه‌های طالقان می‌رسد. همان‌طور که گفتیم رود کردان از قله کهار به پایین می‌آید. این رود طبیعت زیبایی درست کرد. کهار 4 هزار و 50 متر ارتفاع دارد و یک گروه کوهنوردی معروف به اسم سنگ‌سو سال‌هاست که در این دامنه ارتفاعات سر سبز را زیر پا گذاشته‌اند.

اولین سایت پروازی کرج در کردان

اولین سایت پروازی البرز در کردان کرج طراحی و ساخته شده است. برای همین خیلی از علاقه مندان برای تجربه شیرین پرواز به کردان می‌آیند و سوار پاراگلایدر می‌شوند.

این موسسه آموزش عملی پاراگلایدر را هم به مشتریان خود ارائه می‌ کند. برای رفتن به این مجموعه باید حتما درر روز آفتابی به کرج سفر کنیم. در غیر این صورت در هوای بارانی، با وزش باد، برفی، رعد و برق یا احتمال آن اجازه پرواز نخواهیم داشت.

دهکده‌های تفریحی کردان

همان طور که گفتیم قرار نیست همه برای دیدن کردان در آن ویلا داشته باشند. مجتمع ورزشی ایثار ظرفیت اسکان افراد زیادی را دارد. این مجتمع فضای مناسبی برای گذران یک آخر هفته خوب می‌سازد. از مناطق دیدنی و همچنین کمپینگ های بسیار جذاب ییلاق های اطراف تهران می توان به دهکده های تفریحی کردان اشاره کرد .

این مجتمع استخر، زمین فوتبال و سالن ورزشی هم برای ورزش‌های گروهی ایجاد کرده. همچنین دهکده‌های تفریحی مشابه دیگری هم در این منطقه پیدا می‌شود. علاوه بر این دهکده‌ها، ویلاهای زیادی هم برای اجازه اینترنتی و حضوری وجود دارد.

کمپ و طبیعتگردی در کردان

گرچه کردان، حالا به جایی برای ثروتمندان تهرانی و ساخت ویلا در آن تبدیل شده . اما هنوز هم می‌توان بدون ویلا به این روستا رفت و در آن کمپ کرد. یکی از جاهای دیدنی و جذاب در اطراف این ییلاق، طبیعت و کوچه‌باغ‌های آن است. باید این نکته را به یاد داشته باشیم که به خاطر عبور رودخانه، این روستا پر از مزرعه و زمین‌های زراعتی شخصی‌ست.

حین کمپ کردن باید مطمئن شویم که زمین در مالکیت فرد حقیقی نباشد. آن وقت می‌توانیم چادر را برپا کنیم و به آن پناه ببریم. در کردان مغازه‌های زیادی پیدا می ‌شود که با خرید از آن ها به اقتصاد مردم آن هم می‌شود کمک کرد.

اجاره ویلا در کردان

اگر قصد تفریح و استراحت در کردان را دارید و به دنبال یک آخر هفته لذتبخش هستید، نگران محل اقامت خود نباشید. گروه تخصصی  وب سایت لوکس ویلا با داشتن ویلاهای متنوع و با امکانات کامل در کردان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. برای اجاره ویلا کردان می‌توانید از سایت لوکس ویلا دیدن کنید.

ویلاهای این منطقه شامل ویلاهای دوخوابه ، ویلاهای دوبلکس و مجلل استخردار ، خانه های روستایی و سوییت های متنوع می باشد که شما هم اکنون می توانید از طریق لوکس ویلا با مشاوران ما تماس بگیرید و ویلای مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید.


انتهای پیام/

نظر شما