شناسهٔ خبر: 41757539 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مظاهریان خبر داد:

اجرای ۵۹۹ پروژه محلی در ۲۰ منطقه تهران در سال جاری

معاون توسعه شهری شهرداری تهران از تداوم اجرای پروژه‌های توسعه محلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امسال در مرحله اول در ۲۰ منطقه شهرداری تهران ۵۹۹ پروژه محلی با اعتباری بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال تلاش جدی داریم پروژه‌های توسعه محلی را با کمک شورایاری‌ها به عنوان نمایندگان مردم در محلات پیش ببریم. پروژه‌های توسعه محلی فقط مخصوص امسال نیست بلکه برای دو سال پیش‌بینی شده است. در سال ۹۹ حدود هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود و برای سال ۱۴۰۰ نیز قرار است این فرایند پس از دریافت بازخوردها و نتایج حاصله از موفقیت پروژه‌ها و همچنین اختصاص بودجه از سوی شورای شهر تهران، اجرا شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، اختصاص حدود ۲ هزار میلیارد تومان و ابلاغ دستورالعمل‌ جدید و مفصل پروژه‌های محله محور از سوی شهردار تهران را نشانه جدیت مدیریت شهری در اقدامات اجرایی محلات دانست و افزود: این پروژه‌ها با تأکید و حمایت شورای شهرو شهرداری در دستور کار قرار گرفته  است تا پاسخ قابل قبولی برای مطالبات و خواست مردم محلات و رفع مسائل آنان باشد.

به گفته مظاهریان، پروژه‌های توسعه محلی از اواخر سال گذشته در محله‌های شهر کلید خورد و به طور آزمایشی بر مبنای مجوزهای سال گذشته از جمله ماده ۲۳ بودجه اجرا شد تا نواقص احتمالی آن‌ها شناسایی و برای سال ۹۹ به صورت دقیق و موفق به اجرا درآید.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران پروژه‌های توسعه محلی را یکی از رویکردهای اصلی شهرداری در سال ۹۹ عنوان و اعلام کرد: طی دو هفته گذشته توسط اداره کل بودجه شهرداری تهران ۵۵۷ میلیارد تومان اعتبار را برای اجرای ۵۹۹ پروژه محلی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات درنظر گرفته شده برای اجرای پروژه‌های محلی به معاونت‌های ذیربط و مناطق گفت: این اعتبارات برای پروژه‌های محلی ۲۰ منطقه تهران تخصیص یافته و در مجموع امسال حدود ۱۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها پیش بینی شده که بخش اول اعتبارت تأمین شده است و در مرحله بعدی این مناطق نیز نقش خود را در اجرای پروژه‌ها به درستی ایفا خواهند کرد.

مظاهریان، اجرای پروژه‌های توسعه محلی را بر عهده شهرداران مناطق دانست و افزود: بر مبنای اقداماتی که در این پروژه‌ها صورت می‌گیرد شاخص‌های ارزیابی اقدامات شهرداران در این حوزه تعیین شده که به طور جدی رصد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به فاصله هر ۶ ماه نیز گزارش‌های جامعی از پیشرفت پروژه‌های اجرایی در محلات هر منطقه ارائه می‌شود و شاخص‌های ارزیابی تعیین شده نیز ملاک عمل قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران، شورایاران را شریک اصلی مدیریت شهری در اجرای دقیق پروژه‌های توسعه محلی عنوان کرد و گفت: تفاوت این پروژه‌ها با سایر پروژه‌های عمرانی در برقراری ارتباط مستقیم با شهروندان محله، دریافت نظرات و شنیدن صدای آنان و اجرای آن در راستای پاسخ به نیاز مردم و فراهم سازی آسایش و آرامش آنان است.

مظاهری ادامه داد: در واقع مدیریت شهری برای تحقق شعار «تهران برای همه» برای جلب مشارکت و نظارت شهروندان تلاش می‌کند و برنده واقعی آن مردم هستند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تصریح کرد: یک هزار پروژه توسعه محلی در شهر نشانگر ایجاد ۱۰۰۰کانون فعال کارگاهی در سطح شهر تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگران و نیروهای شهرداری همواره در خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند، افزود: در تمام پروژه ملی عمرانی و حتی مقابله با کرونا شهرداری نقش اولی و اصلی را دارد. البته برنامه‌های جدی برای مراقبت از نیروهای عزیزمان را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما