شناسهٔ خبر: 41757053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابتلای ۳۸۷ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی به کرونا

سپیده محمدی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: از ۲۳ دستگاه اجرایی، ۳۸۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۳۸ نفر آنان بهبود یافته و ۴۸ نفر نیز در حال درمان هستند.

صاحب‌خبر -

 بیگ‌زاده در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که ۱۳ مرداد در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برای حضور کمتر کارکنان دولتی بر عهده ستاد ملی کرونا است و در حال حاضر هیچ استانی اجازه تقلیل کارکنان را ندارد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای زنان کارمند باردار و یا دارای کودک زیر سه سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون قلبی، ریوی، کلیوی و دارای علائم تنفسی یا افراد دارای سابقه تماس با بیمار کووید، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای سابقه پیوند اعضا یا در نوبت پیوند و یا افراد دارای بیماری پارکینسون توجه داشته و از دورکاری استفاده کنند.

شیوع کرونا در خراسان شمالی همچنان فعال است

دکتر سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: شهرستان‌های بجنورد، فاروج و سپس شیروان جزو شهرستان‌های نخست در بحث ابتلا به کرونا ویروس است.

وی ادامه داد: آمار تعداد بستری‌های موجود در بیمارستان ۲۵۵ نفر است که نسبت به موارد کشوری کمتر بوده البته تست هفت هزار و ۶۲۳ نفر منفی و ۲۸۲ نفر فوتی نیز ثبت شده است.

هاشمی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹در سطح استان همچنان فعال است.

تهیه اقلام بهداشتی از سوی ۶۹ دستگاه

کرامتی، رئیس کمیته نظارت عالی بر پروتکل‌های بهداشتی، گفت: ۶۹ دستگاه اجرایی استان اقلام بهداشتی، ماسک و ژل ضدعفونی کننده را برای کارکنان و خانواده‌های آنان تهیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: فرآیند آموزش، اطلاع رسانی، انجام بازرسی و تشدید نظارت‌ها به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

کرامتی بیان کرد: از ۱۵ تیرماه تاکنون در شهرستان‌های بجنورد دو هزار و ۴۷۱ ، شیروان ۵۵۱ ، اسفراین ۵۱۶ ، جاجرم هزار و ۱۷۰ ،فاروج ۸۱۵، گرمه ۳۷۸، مانه و سملقان هزار و  ۱۰۸ و راز و جرگلان ۱۶۳ بازرسی انجام شده است.

کرامتی افزود: ۱۳ هزار و ۳۷۷ بازرسی در استان از سوی فرمانداری‌ها انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما